English

با حضور خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی صورت گرفت

ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی به حدود ۱۳۰۰ بیمار محروم شهرستان سرخس

بیش از ۱۳۰۰ بیمار محروم و نیازمند شهرستان سرخس توسط خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی خدمات پزشکی عمومی و تخصصی دریافت کردند.

ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی به حدود ۱۳۰۰ بیمار محروم شهرستان سرخس

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، معاون علمی و فناوری آستان قدس رضوی در خصوص این فعالیت بنیاد سلامت رضوی عنوان کرد: طرح ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان به هم استانی‌های محترم در شهرستان سرخس به همت بنیاد سلامت رضوی و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی در توجه به محرومان و نیازمندان صورت گرفته است.

محمد مهدی طهرانچی افزود: در این طرح که با همکاری تمامی مجموعه‌های درمانی و دارویی آستان قدس رضوی اجرا شد، طی دو مرحله بیماریابی صورت گرفت و بنا به نیاز منطقه، پزشکان متخصص برای ارائه خدمات تخصصی به سرخس اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، هزار و 300 بیمار محروم در ۵ دهستان اصلی و ۱۶ روستای اقماری آن مانند کندکلی، گنبدلی، شیرتپه، هفت کمر و بزنگان به همت خادمیاران سلامت ویزیت شدند که از این تعداد ۷۰۰ نفر با برگه‌های معتبر به پزشکان متخصص اعزامی ارجاع داده شدند.

طهرانچی گفت: اکثر این بیماران افراد نیازمند و مستمندی بودند که پیرو سفر تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس دستور داده شد تا برای آنان اقدام عاجل صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: خدمات درمانی تخصصی به بیماران در مرحله دوم این طرح در یکی از واحدهای بیمارستان شرکت نفت با نام «پلی کلینیک تخصصی غدیر صنعت نفت» که به صورت موقت با مشارکت بهداری شمال شرق صنعت نفت در قالب  دارالشفاء امام رضا علیه السلام درآمده بود، ارائه شد.

طهرانچی هم‌چنین به ارائه داروی رایگان به بیماران در این طرح اشاره و اظهار کرد: در این طرح ۲۵ پزشک عمومی، ۱۲ پزشک متخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، زنان، چشم‌پزشکی، اورولوژی، جراحی، ارتوپدی و دندانپزشکی و همچنین ۱۵ نفر به عنوان کادر پرستاری و دستیار پزشک در قالب خادمیاران سلامت با بنیاد سلامت رضوی همکاری داشتند.

وی عنوان کرد: هم‌چنین با توجه به مجهز بودن بیمارستان شرکت نفت سرخس، خدمات پاراکلینیکی به این تعداد از بیماران ارائه شد و مواردی که به اقدامات درمانی فوق تخصصی نیازداشتند، به بیمارستان رضوی ارجاع و اعزام شدند.

گفتنی است، بنیاد سلامت رضوی با همکاری بیمارستان فوق تخصصی رضوی، مؤسسه درمانی، مؤسسه خدمات دارویی با محوریت معاونت علمی آستان قدس رضوی، ارائه خدمات پزشکی و درمانی به محرومان و مستضعفان را در دستور کار قرار داده و از دهه کرامت رضوی در سال ۹۶ اقدامات شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه