English

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خبر داد

وجود بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان توتون سنواتی در انبار شرکت دخانیات ایران

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: سالانه ۹ هزارتن توتون در کشور تولید می‌شود که تنها ۳۰ درصد از این تولیدات در داخل مصرف و مابقی انبار می‌شود.

وجود بالغ بر 600 میلیارد تومان توتون سنواتی در انبار شرکت دخانیات ایران

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مصیب محمدیان شمالی عصر امروز درجمع خبرنگاران مصرف کل تولید کشور ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به سرانه مصرف توتون در کشور در مقایسه با تولید ۹ هزار تنی توتون داخلی، انتظار است تا شرکت‌های مختلف دیگر هم به کمک ما بشتابند.

وی گفت: اکنون تنها مسؤل خریدار توتون کشور، دخانیات ایران است و ۱۴ شرکت فعال در حوزه تولید سیگار در کشور، هیچ توتونی را از تولیدات داخلی خریداری نمی‌کنند و توتون مصرفی خود را از خارج تهیه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ادامه داد: اگر همه شرکت‌های دیگر ملزم به خرید توتون داخلی شوند، ضمن اینکه از تولید داخل حمایت می‌شود؛ کشاورزان هم در موعد مقرر به مطالبات خود می‌رسند.

محمدیان شمالی  را تنها خریدار توتون داخلی از سال ۹۱ تاکنون دانست و خاطر نشان کرد: در این بخش چون از ۸۰ سال گذشته تاکنون دخانیات ایران، خریدار توتون داخلی بوده است این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: برهمین اساس، دخانیات ایران، سالانه ۸۰ میلیارد تومان مستقیم و بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان با هزینه جانبی برای خرید توتون داخلی پرداخت می‌کند.

این مسئول در مورد مصرف توتون در داخل کشور گفت: تنها ۳۰ درصد توتون داخلی کشور را مصرف می‌کنیم و مابقی انبار و سنواتی می‌شود و در حال حاضر هم ۳۳ هزار تن، توتون سنواتی در انبارهای دخانیات داریم و معضل بزرگ برای شرکت شده است و مثل چای سنواتی شده و باید فکر اساسی شود.

محمدیان شمالی افزود: اینکه توتون داخلی انبار شده است به این معنا نیست که توتون داخلی دارای کیفیت خوبی نیست؛ بلکه توتون داخلی دارای کیفیت مناسب است و خیلی از موارد دارای کیفیت بهتری از توتون خارجی است اما چون تولید سیگار، اختلاط واحدهای مختلف توتون است لازم است تولیدات توتون خارجی هم برای اختلاط وارد شود.

وی گفت: تنها گذاشتن شرکت دخانیات ایران تنها به این دلیل که در ۸۰ سال گذشته خریده و حالا هم باید بخرد؛ موجب کوچک و کوچک‌تر شدن کشاورزی در این بخش است که باید با اصلاح تعرفه خرمن و مکلف شدن شرکت‌های رقیب به مصرف توتون داخلی در این بخش چاره اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: شرکت فعال در حوزه تولید سیگار در کشور به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در کشور فعالیت دارد که ۸۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته به ما رسیده است و درواقع کل بار توتون تولید داخلی را ما می‌خریم؛ یعنی ۱۰ درصد از درآمد خود را به کشاورز و توتون کار داخلی پرداخت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه