English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:

تفاهم نامه ارتقای سلامت شهروندان میان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی امضا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در بیستمین جلسه کمیسیون بهداشت شورا شهر رشت تفاهم نامه ارتقای سلامت عمومی شهروندان بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد.

تفاهم نامه ارتقای سلامت شهروندان میان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در تمام دنیا، شهرداری ها برای آموزش و ارتقای سلامت شهروندان اقدام های خوبی می کنند و تنها ۲۵درصد حوزه سلامت مربوط به علوم پزشکی است و باقی خارج از محیط دانشگاه است.

یوسف زاده تصریح کرد: نوع تغذیه، لوازم دارویی و آرایشی و تولید و کنترل آن و. . خارج از حوزه علوم پزشکی است.

وی ابراز کرد: مولفه های اجتماعی زیادی در کیفیت و سالم ماندن شهروندان تاثیر دارند و در این میان شهرداریها نقش موثر تری دارند. و بهمین دلیل معاونت اجتماعی در حوزه معاونت بهداشت تعریف شده است تا خلا مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت را بررسی نمایند.

یوسف زاده به برنامه راهبردی علوم پزشکی برای ۱۰سال آتی اشاره نمود و تاکید کرد: اداره محیط زیست به تنهایی قادر به نگهداری محیط زیست نیست و دانشگاه علوم پزشکی تهدیدها را بررسی نمود و برنامه ارایه داده است. زباله های عفونی بیمارستانی و فاضلاب دو عامل مهم الودگی محیط زیست است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: طی ۱۰ سال ۱۰۰۰تن زباله عفونی در زمینی در سراوان انباشت شده بود و سال گذشته این زباله ها در یک محیط باز مسکونی امحا شد. زباله هایی که ۲۰۰تن هم زیر زمین دفن شده بود.

وی افزود: سال گذشته محوطه مذکور درختکاری شد و قرار است در زاستای اهداف علمی دانشگاه تغییر کاربری دهد. و اکنون تمام بیمارستان های ما مجهز به زباله سوز بیمازستانی شده اند.

یوسف زاده گفت: تا سال گذشته تمام بیمارستان های استان فاقد فاضلاب بیمارستانی بودند و امسال عزم جمع کرده ایم که امسال همه بیمارستانها دارای تصفیه خانه شوند. اکنون برخی صاحب تصفیه خانه شده و بیمارستان های درحال احداث لاهیجان و تالش و لنگرود نیز پیش بینی شده دارای فاضلاب بیمارستانی باشند.

وی تاکید کرد: شهر رشت، تنها مرکز استان است که یک بیمارستان جامع در حوزه پزشکی ندارد. و بجز بیمارستان ولایت که یک بخش سوختگی است، تاکنون یک بیمارستان جامع ساخته نشده است.

یوسف زاده از تلاش برای ساخت یک بیمارستان مجهز ۱۰۰۰تخت خوابی در سایت لاکان خبر داد و افزود: با ساخت این بیمارستان، تمامی فعالیت های آموزشی به این بیمارستان منتقل می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه