English

استاندار گیلان:

رشته‌ی کشتی در گیلان ریشه‌دار است

استاندار گیلان با بیان اینکه رشته‌ی کشتی در گیلان ریشه‌دار است، خاطر نشان کرد: متأسفانه بیش از حمایتی که باید از فعالیت‌های ورزشی صورت بگیرد بیشتر تمرکز بر توسعه‌ی اماکن ورزشی است.

رشته‌ی کشتی در گیلان ریشه‌دار است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،  مصطفی سالاری در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به تصمیمات صورت گرفته در شورای ورزش همگانی استان افزود: تلاش ما بر این است تا با تمرکز بر 2 یا 3 رشته‌ی ورزشی پرمخاطب در استان گیلان، برگزاری مسابقات آن را در یک تقویم زمانی، مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه رشته‌ی کشتی در گیلان ریشه‌دار است، خاطر نشان کرد: متأسفانه بیش از حمایتی که باید از فعالیت‌های ورزشی صورت بگیرد بیشتر تمرکز بر توسعه‌ی اماکن ورزشی است که موضوع نیز در راستای تقویت زیرساخت‌ها ضروری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از اماکن ورزشی موجود استفاده‌ی حداکثری نمی‌شود گفت: با دعوت از فعالان رشته‌ی ورزشی کشتی در گیلان از تأسیس خانه‌ی کشتی در مرکز استان حمایت می‌کنیم.

وی برضرورت بهره‌مندی از سالن‌های ورزشی مدارس، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دیگر تأکید و تصریح کرد: این سالن‌های ورزشی باید در زمان‌هایی که استفاده نمی‌شود در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: به موازات تأسیس خانه‌ی کشتی در مرکز استان باید با برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها به ترویج این رشته از سطوح پایین توجه ویژه شود.

استاندار گیلان برضرورت تعیین یک تقویم زمانی برای برگزاری مسابقات کشتی در روستاهای استان تأکید و تصریح کرد: باتوجه به اینکه این رویدادهای ورزشی با استقبال مردمی همراه است قطعاً در سال‌های آتی بصورت منظم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشتی باید در رشته‌های دیگر نیز با برگزاری مسابقات جوانان را برای حضور ترغیب کنیم گفت: در برگزاری این مسابقات که هزینه‌ی بسیاری ندارد و نیازمند ساماندهی است بخش دولتی و مردمی را فعال می‌کنیم.

دکتر سالاری بر لزوم ساماندهی واگذاری اماکن ورزشی استان نیز تأکید کرد و افزود: با واگذاری اماکن ورزشی به هیأت‌ها می‌توان بهره‌مندی لازم از این امکانات را در راستای توسعه‌ی ورزش بکار گرفت.

وی همچنین درخصوص میزبانی گیلان در برگزاری مسابقات کشتی در سال 97 اعلام آمادگی کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان امکانات لازم در جهت برگزاری این رویداد ورزشی را بصورت دقیق بررسی نماید تا پس از مشخص شدن، گیلان به نحو شایسته میزبان این مسابقات باشد.

در ادامه‌ی این دیدار رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از دیدار با استاندار گیلان گفت: باتوجه به اینکه کشتی سنتی گیله‌مردی در گیلان بخشی از زندگی مردم محسوب می‌شود از بعد اجتماعی این رشته در استان گیلان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور متفاوت‌تر است.

رسول خادم با اشاره به اینکه کشتی گیلان جزئی از مردم است افزود: فردین معصومی به عنوان یکی از قهرمانان این رشته، از کشتی سنتی در گیلان به این جایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه رشته‌ی کشتی در گیلان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است گفت: گیلان تنها استان در سطح کشور است که فاقد خانه‌ و مرکز آکادمیک کشتی در مرکز استان است.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به وجود ظرفیت بالای تأسیس خانه‌ی کشتی در گیلان خاطر نشان کرد: زیبنده‌ی گیلان نیست که با چنین جایگاهی خانه‌ی کشتی نداشته باشد و در این خصوص خیرین آماده‌ی هرگونه همکاری هستند.

وی خواستار میزبانی گیلان در برگزاری یکی از مسابقات بین‌المللی کشتی شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در نحوه‌ی برگزاری و تعداد میزبانی مسابقات بین‌المللی جزء برترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

رسول خادم با اشاره به اینکه بصورت سالیانه 12 رویداد بین‌المللی در حوزه‌ی کشتی در ایران برگزار می‌شود گفت: تلاش فدراسیون کشتی بر این است تا این مسابقات را در استان‌ها برگزار کند.

وی اظهار داشت: در سال 97 مسابقات جام شاهد و جام یادگار امام برگزار می‌شود که می‌توان رشت را به عنوان میزبان این مسابقات معرفی تا باعث تحرک خوبی در کشتی گیلان شود.

در این نشست که رهنما مدیر کل ورزش و جوانان، افتخاری ‌مشاور عالی دبیر کمیته ملی المپیک و عضو فدراسیون جهانی کشتی، هدایتی رئیس هیئت کشتی گیلان، فردین معصومی از قهرمانان کشتی نیز حضور داشتند از اصغر ابراهیمی مربی گیلانی تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در آمریکا نیز تجلیل بعمل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه