English

شهردار مشهد در پاسخ به موج:

شهرداری مشهد اقدام به تخریب مجموعه‌های قدیمی و میراثی نمی‌کند

شهردار مشهد گفت: هیچ مجموعه قدیمی و میراثی در مشهد همچون مساجد، بازارها و دیگر اماکن از سوی شهرداری در دستور تخریب نبوده و نیست و تمامی بافت‌های قدیمی ثبت شده و ثبت نشده شهری را حفظ خواهیم کرد.

شهرداری مشهد اقدام به تخریب مجموعه‌های قدیمی و میراثی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،قاسم تقی‌زاده‌خامسی در حاشیه بازدید از بازار رضا(ع)، جلسه با مدیران و مسئولان بازار رضا(ع) مشهد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز به دعوت رئیس و اعضای هیئت مدیره بازار رضا(ع) و مدیرعامل سازمان عمران و توسعه آستان قدس رضوی جهت بازدید از بازار رضا(ع) به این بازار آمدم و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان برگزار شد تصمیمات لازم در مباحث مختلفی همچون نوسازی، بافت فرسوده، مجموعه‌های فرهنگی و غیره اخذ شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که از عمر بازار رضا(ع) می‌گذرد و از آن زمان تاکنون کاری جدی برای بازپیرایی آن انجام نشده است، افزود: خوشبختانه آستان قدس رضوی تصمیم گرفته که در این رابطه ورود پیدا کند و نسبت به بازپیرایی این بازار اقدام کند.

شهردار مشهد ادامه داد: این کار با همکاری شهرداری مشهد، سازمان عمران و توسعه آستان قدس رضوی، اعضای هیئت مدیره بازار رضا(ع) و کسبه این بازار انجام می‌شود و در حال حاضر بازار رضا(ع) شکلی قدیمی پیدا کرده است و با تلاش جمعی می‌توانیم آن را با نماسازی بهتر، ورودی‌های بیشتر و جدیدتر و امکانات به‌روزتر سروسامان دهیم.
شهردار مشهد

تقی‌زاده‌خامسی با بیان اینکه در هر کجای دنیا اگر بازاری بیش از ۲۰ میلیون مراجعه کننده می‌داشت قطعاً کارهای جدی‌تری انجام می‌شد، اضافه کرد: ما هم مصمم هستیم که با همکاری مجموعه‌های مرتبط با این بازار اقدامی جدی‌تر و موثرتر در خصوص مباحث ذکر شده داشته باشیم و در این رابطه با برترین طراح‌های کشوری وارد مذاکره شده‌ایم تا بهترین تصمیم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ تداخلی در سبک معماری بازار رضا(ع) نخواهیم داشت و فقط فضای نامناسب موجود را سروسامان خواهیم داد و معتقدیم که وضعیت فعلی در شان این بازار قدیمی و با سابقه که مزین به نام مبارک امام رضا(ع) بوده است نیست و به امید خدا با همکاری جمعی ظرف مدت کوتاهی این کار را پیش خواهیم برد.

شهردار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار موج درخصوص تخریب مکان‌ها و بناهای قدیمی و فرسوده شهری، خاطرنشان کرد: هیچ مجموعه قدیمی و میراثی در مشهد همچون مساجد، بازارها و دیگر اماکن از سوی شهرداری در دستور تخریب نبوده و نیست و تمامی بافت‌های قدیمی ثبت شده و ثبت نشده شهری را حفظ خواهیم کرد و تاکنون ۱۴ بافت قدیمی در اطراف حرم مطهر رضوی شناسایی شده است و به تدریج در حال خرید آن‌ها هستیم تا نسبت به بازپیرایی و استفاده بهتر از آن‌ها اقدام شود و مکان‌ها و محیط‌هایی ایمن‌تر، استانداردتر، شایسته‌تر و مناسب‌تر در اختیار زائران و مجاوران امام رضا(ع) قرار بگیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه