English

تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: اکنون تولید روزانه بنزین در این پالایشگاه به ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو پنج رسیده است.

تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی دادور اظهارکرد: تاکنون ۸۰ میلیون لیتر بنزین یورو پنج تولیدی به شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی تحویل داده شده که این بنزین تولیدی عمدتا در تهران توزیع شده است.

وی گفت: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از ابتدای راه اندازی تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی را به شبکه توزیع تحویل داده است.

دادور افزود: استاندارد محصولات تولیدی این پالایشگاه در مرکز نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت تایید شده است و در برخی شاخص‌ها بنزین تولیدی ستاره خلیج فارس، استاندارد بالاتر از یورو پنج نیز کسب کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: خوراک مصرفی پالایشگاه اکنون روزانه صد و بیست هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می‌شود و در ظرفیت نهایی این خط انتقال ظرفیت انتقال تا ۸۰۰ هزار بشکه نیز دارد.

دادور افزود: آب مصرفی پالایشگاه نیز از سایت ده هکتاری پالایشگاه در ساحل خلیج فارس تامین می‌شود که روزانه بیش از ۱۲ هزار متر مکعب آب شیرین شده مصرف می‌شود و پس آب ایجاد شده نیز با رعایت استاندارد‌های محیط زیست به دریا باز می‌گردد.

وی گفت: برای راه اندازی فاز دو و سه پالایشگاه به ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است که تلاش می‌شود این اعتبار از درآمد پالایشگاه و کمک سهامداران تامین شود.

دادور افزود: در آبان ماه پالایشگاه بیش از هفت ماه حقوق به شرکت‌های پیمانکار بدهکار بود که اکنون این بدهی به سه ماه حقوق کاهش یافته و ۴۵ میلیون یورو از مطالبات سازندگان نیز پرداخت شده است.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحد‌های تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در غرب بندرعباس واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه