English

اجرای طرح نظارت همتا در مدارس آموزش از راه دور گیلان

رئیس اداره مشارکت ها و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پنجمین دوره طرح نظارت همتا در 69 مدرسه آموزش از راه دور استان اجرا می شود.

اجرای طرح نظارت همتا در مدارس آموزش از راه دور گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حمید آقاجانی با اشاره به تحصیل 4 هزار و 500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور گیلان گفت: در طرح همتا روسای ادارات مدارس غیر دولتی و کارشناسان به صورت دوره ای از مدارس استان های همجوار بازدید می کنند و ضمن بررسی مسائل آموزشی و اجرای بخشنامه ها از تجربیات یکدیگر در این زمینه بهره مند می شوند.

وی با اشاره به مهم ترین شاخص های مورد بررسی در مدارس از راه دور خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه سالانه مدارس از راه دور، نحوه ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی، نحوه هدایت و رهبری فعالیت های آموزشی و پرورشی، تأمین تجهیزات و امکانات کافی، تأمین نیروی انسانی متناسب با تعداد دانش آموزان، دریافت شهریه مطابق با مقررات و ضوابط، مناسب بودن موقعیت و فضای مدرسه و امکانات و تجهیزات هوشمند در مدارس، برخی از مهم ترین شاخص های مورد بررسی در طرح همتا است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی استان گیلان در ادامه گفت: مدارس آموزش از راه دور از سال 1383 در کشور آغاز به کار کرده و در حال حاضر 200 هزار دانش آموز در هزار و 722 مدرسه آموزش از راه دور کشور به تحصیل می پردازند.

آقاجانی با اشاره به نوع خدمات ارائه شده در مدارس از راه دور گفت: کلیه خدمات آموزشی به شکل نیمه حضوری ( حدود 6 جلسه ) و غیر حضوری انجام می شود و تمام کسانی که دارای تحصیلات ابتدایی و بعد از آن در هر سن و شغلی می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که با نهضت سوادآموزی  منعقد شده است افرادی که موفق به اتمام دوره دبستان نشده اند تا پایان دوره ابتدایی در کلاس های سوادآموزی تحصیل می کنند و پس از اتمام این دوره می توانند جهت ادامه تحصیل به مدارس آموزش از راه دور مراجعه کنند.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی در پایان گفت: لزوم تدوین آیین نامه مدارس آموزش از راه دور بر اساس مدارس غیر دولتی، مشکلات مالی مربوط به تجهیز و ساخت مدارس و برخی اشکالات مربوط به سامانه های مختلف جهت ثبت نام دانش آموزان، از چالش های مدارس از راه دور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی