English

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبرداد:

مقابله جدی با کالاهای قاچاق سلامت‌محور از اولویت‌های مهم کمیسیون استانی است

دبیرکمیسیون مبارزه باقاچاق کالا وارز استان کردستان اذعان داشت: مقابله جدی با کالاهای قاچاق سلامت‌محور از اولویت‌های مهم کمیسیون استانی است.

مقابله جدی با کالاهای قاچاق سلامت‌محور از اولویت‌های مهم کمیسیون استانی است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، رضا میرزایی  در نهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: ستاد اجرایی حضرت امام و اموال تملیکی باید تمهیدات لازم را در راستای استقرار اموال قاچاق کشف و ضبط شده بیاندیشند.

وی افزود: برای کمک به اقشار نیازمند و محرومین زیرپوشش نهادهای حمایتی، اموال ضبط شده در زمینه حمایت از این اقشار در اختیار آنها قرار گیرد.

به گفته وی، در سال‌های گذشته نیز اموال استوک قابل استفاده را در اختیار دستگاه‌های حمایتی قرار دادیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی مقابله با کالاهای قاچاق نیز، گفت: در این راستا برنامه‌های خوبی در صدا و سیما انجام شده است.

میرزایی اذعان داشت: مقابله جدی با کالاهای قاچاق سلامت‌محور از اولویت‌های مهم کمیسیون استانی است.

وی تصریح کرد: دستگاه ایکس‌ری برای پاسخگویی به نیاز مرز از دیگر مباحث و مصوباتی است که پیگیری شده و به زودی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری باید اولویت ما در بحث مبارزه با قاچاق کالا باشد، خاطرنشان کرد: این مهم بدون همکاری و تلاش اصحاب رسانه امکان‌پذیر نیست هرچند از تلاش‌های رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم یک نیاز ضروری است که بحث آگاه‌سازی در سطوح مختلف دنبال می‌شود اگرچه با دانشگاه‌های مختلف هم قراردادهایی منعقد شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با مراکز دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، دانشگاه کردستان و جهاد دانشگاهی که به برنامه به یک طرح ملی تبدیل شده است، گفت: قطعا در جلسات آینده گزارشی مبنی بر اقدامات انجام شده اطلاع رسانی خواهد شد.

میرزایی اظهار کرد: قاچاق یک بحث گسترده است و ۵۳ دستگاه در این راستا با کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همکاری دارند.

وی با اشاره به اقدامات سه سال اخیر بیان کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان براساس اقداماتی که انجام داد به عنوان کمیسیون برتر کشور شناخته شده است.

وی گفت: در سال‌جاری براساس رویکرد ستاد مرکزی، سیاست‌های ستاد را با مشورت و مشارکت دستگاه‌های عضو کمیسیون بومی‌سازی کردیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه در استان کردستان ۱۲ کارگروه فعال داریم که مسوولیت کارگروه‌ها به عهده دستگاه‌ها واگذار شده است تا اقدامات خوبی انجام دهند، گفت: طی سال گذشته ۱۳ هزار دانش‌آموز در استان در این راستا آموزش دادیم و سعی براین است که نشست‌های متعدد را در این راستا برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز دانشگاهی برای بهره‌گیری از اساتید مجرب در راستای آگاه‌سازی دانشجویان از دیگر اقداماتی بوده که در استان انجام و کارگاههای آموزشی در مراکز دانشگاهی برگزار خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از انجام ۶۳۳ مورد گشت و بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده در استان خبر داد و گفت: ۲۷۹ پرونده نیز در این راستا تشکیل شد.

میرزایی بیان کرد: امسال ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان کالای قاچاق از جمله آرایشی بهداشتی در سال‌جاری منهدم شد تا دوباره وارد چرخه مصرف نشود.

میرزایی اذعان داشت: جدای از کشف  ۴۱۱ هزار دلار جاسازی شده در یک خودرو، ۳۷ کیلوگرم طلا هم در ۹ ماهه امسال در استان شناسایی، کشف و ضبط شده است.

وی گفت:  ۲۸ باند سازمان یافته در ۹ ماهه امسال هم کشف شد که ۹ درصد کشفیات در استان نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به گفته وی، در ۹ ماهه امسال ۶۶۹ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۲۰ نخ دخانیات کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه