English

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است

آیت‌الله نوری همدانی:نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است و امام خمینی(ره) همیشه بر نقش مردم در انقلاب تاکید داشتند.

نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،آیت‌الله حسین نوری همدانی در جمع صدها نفر از طلاب معترض به فتنه اخیر با اشاره به وجود صف‌بندی‌ها در دنیا اظهار کرد: از ابتدای خلقت تاکنون همیشه صف انبیا و پیروان آن‌ها و در مقابل صف پیروان باطل وجود داشته است و همیشه علما در صف انبیا بودند.

وی ادامه داد: پیامبران الهی در نخستین گام به سراغ مردم رفتند و آن‌ها را با خود همراه کردند، سپس به سراغ دشمنان رفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مطالعه کتاب صحیفه نور و دفتر تبیان ضروری است، در کتاب صحیفه نور تمام سخنان امام خمینی(ره) وجود دارد، همچنین در دفاتر تبیان نیز سخنان امام خمینی(ره) در خصوص موضوعات مختلف گردآوری شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش علما در طول تاریخ اظهار کرد: هر زمانی که پیامبران به جنگ با دشمنان خدا می‌پرداختند، علما هم در صف پیامبران حضور داشتند و انقلاب اسلامی ایران ادامه راه پیامبران الهی است.

وی ادامه داد: جریانات اخیر باید مورد تحلیل قرار بگیرد تا متوجه بشویم چه کسانی این جریانات را به انحراف کشاندند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مردم به لحاظ معیشت در سختی هستند، گرانی و بیکاری جوانان برای خانواده‌ها دردناک است و روز به روز قیمت کالاها و خدمات در کشورمان گران تر می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی اظهار کرد: ایشان چند سال است که خواستار اصلاح وضعیت اقتصاد کشورمان هستند، اما مدیران به سخنان مقام معظم رهبری توجه نکردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال خواستار حل مشکلات بخش تولید شدند، اما بعد از 10 ماه، مدیران هیچ کاری نکردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: برخی می‌گویند که آمار تورم کاهش پیدا کرده است، اما در سفره مردم چیزی تغییری پیدا نکرد.

آیت‌الله نوری همدانی خواسته‌های مردم را در زمینه اقتصاد به حق دانست و تصریح کرد: مدیران  مدام وعده می‌دهند که مشکلات حل می‌شود، اما چیزی تغییری نکرده و بر روی قیمت کالاهای نظارت نمی‌شود.

وی ادامه داد: مردم برای برپایی و استمرار نظام اسلامی، جان دادند و آن‌ها در راهپیمایی فردا نیز حمایت خودشان را از نظام جمهوری اسلامی نشان خواهند داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: منافقین به صورت هماهنگ در تظاهرات‌های اعتراضی شرکت کردند و این تظاهرات‌ها را از مسیر خودش تغییر دادند.

آیت‌الله نوری همدانی اغتشاشات در ایران را موجب شادی دشمنان دانست و تصریح کرد: در این اغتشاشات اماکن عمومی تخریب شد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است و امام خمینی(ره) همیشه بر نقش مردم در انقلاب تاکید داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: البته برخی به دنبال موج‌سواری بر اعتراضات مردمی هستند تا این اعتراضات را منحرف کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: مردم مشکلات زیادی دارند و این مشکلات توسط مدیران حل نشده است، برخی می‌خواهند طوری وانمود کنند که مردم با نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند در حالی که مردم برای این نظام جان دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و امام خمینی(ره) نیز فرزند حوزه قم بودند ادامه داد: مردم شهر قم باید فردا راهپیمایی پرشکوه و باعظمت را در حمایت از نظام اسلامی داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات در آخرالزمان علوم اسلامی از شهر قم به بقیه شهرها می‌رسد و ائمه معصومین(ع) بارها مردم شهر قم را مدح کردند.

آیت‌الله نوری همدانی، انقلاب اسلامی را جزو دین و مذهب مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب با بقیه انقلاب‌های جهان تفاوت دارد و وظیفه داریم که از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه