English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد

عرضه تخم‌مرغ به قیمت ۵۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در خراسان رضوی/توزیع روزانه ۲۰ تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار در بازارهای مشهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در جهت حمایت از عموم مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد عرضه تخم‌مرغ به ازای هر کیلوگرم ۵۸۰۰ تومان در دستور کار مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار گرفته است.

عرضه تخم‌مرغ به قیمت ۵۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در خراسان رضوی/توزیع روزانه ۲۰ تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار در بازارهای مشهد

مجتبی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج، اظهار داشت: با همکاری صورت گرفته با اتحادیه مرغ‌داران تخم‌گذار حمایت از عموم مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد عرضه تخم‌مرغ به ازای هر کیلوگرم ۵۸۰۰ تومان در دستور کار مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار گرفته است و هر شانه تخم‌مرغ به وزن یک کیلو و ۸۵۰ گرم تا ۲ کیلوگرم به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی افزود: در یکی دو هفته اخیر مردم از قیمت گرانی تخم‌مرغ گلایه‌مند بودند که به دنبال کاهش و کنترل قیمت هستیم و حداکثر قیمتی که در این مدت بود ۷۵۰۰ تومان بوده و نرخ‌های عرضه ۸ تا ۹ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم تخم‌مرغ تکذیب می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه فروش تخم‌مرغ عمده به ازای هرکیلوگرم ۱۳۰۰ تومان تفاوت قیمتی دارد، خاطرنشان کرد: طی سه روز گذشته هماهنگی‌های لازم را جهت عرضه بیش از ۳۰ تن تخم‌مرغ در سطح مشهد و استان داشته‌ایم تا نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده متضرر شود.

مزروعی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی از ابتدای این هفته و در جهت کنترل قیمت تخم‌مرغ مجوز واردات تخم‌مرغ را در قالب طرح حمایتی واردات تخم‌مرغ داده است، تصریح کرد: این اقدام به جهت صورت گرفته تا قیمت این محصول که در هفته‌های اخیر به شکلی نامتعارف افزایش یافته بود به‌زودی زود شکسته شود و کار واردات تخم‌مرغ بدون سقف معین و به میزان مورد نیاز جهت تنظیم بازار این محصول انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: نیاز روزانه استان ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن تخم‌مرغ در مصارف خانگی و ۴۰ تن برای مجموعه‌های فعال در صنایع غذایی بوده است و ۲۰ درصد نیاز بازار این محصول از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از تخم‌مرغ تولیدی کشور در خراسان رضوی صورت می‌گیرد، بیان کرد: این استان روزانه ۲۵۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌کند و سهم ویژه‌ای در این رابطه دارد و بخش اعظمی از تخم‌مرغ تولیدی استان به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی در برخی از نقاط کشور به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

مزروعی گفت: با وجود افزایش قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی این استان جزو استان‌های دارای کمترین قیمت این محصول به حساب می‌آید و در شرایط کنونی به دنبال مدیریت در کنترل قیمت‌ها هستیم تا ضمن رفع دغدغه مردم شاهد ثبات قیمتی در کلیه محصولات از جمله تخم‌مرغ باشیم.

وی با اشاره به این نکته که گرانی‌های اخیر تخم‌مرغ در میزان تولید این محصول در استان تغییر چندانی نداشته است، افزود: در سطح کشور کمترین نوسان قیمت مرغ و تخم‌مرغ در خراسان رضوی بوده است و با عرضه تخم‌مرغ تنظیم بازار، افزایش قیمت این محصول در بازار شکسته شده و کاهش می‌یابد و در حال حاضر روزانه ۲۰ تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار در بازارهای مشهد توزیع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه