English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

بقاع متبرکه باید پایگاه محکم فرهنگی هر مکان باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: هیات امنای محترم و دلسوز بقاع متبرکه گیلان وظیفه سنگینی در نگهداری و حفاظت از بنای این آستان های مقدس، دارند.

بقاع متبرکه باید پایگاه محکم فرهنگی هر مکان باشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، با بیان اینکه توسعه فضاهای بقاع متبرکه برای ارائه خدمات بهتر به زائران از برنامه‌های مهم اوقاف است، گفت: در همین راستا اوقاف و امور خیریه گیلان مصمم است بناهای عمرانی بقاع متبرکه این استان هر چه زودتر به اتمام خود نزدیک تر گردند.

وی همچنین افزود: در بحث فرهنگی و قرآنی، بقاع متبرکه باید در مکانی که واقع شده‌اند یک محوریت و مرجعیتی داشته باشند تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به قطب فرهنگی آن منطقه تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین گفت: یقینا برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی اول باید مکانی در خور و شان نام آن باشد که هم زائرین و مجاورین در آن احساس آرامش معنوی کنند و هم پایگاه فرهنگی محکم، برای جذب نسل نوجوان و جوان باشد.

علیزاده خاطرنشان کرد: هیات امنای محترم بقاع متبرکه استان که به حق بی چشم داشت و دلسوزانه در راه تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تلاش می کنند، باید حساسیت و دقت ویژه ای نیز در نگهداری و حفاظت از بنای این اماکن مقدس در برابر بلایای طبیعی و یا خدای نکرده حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه