English

استاندار گیلان تاکید کرد

لزوم برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف

استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل استان بر لزوم برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف تأکید کرد.

لزوم برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این نشست پدافند غیرعامل را حوزه مهمی از کارها دانست و افزود: با پدافند غیر عامل خواهیم توانست رویکرد و تصمیمات پیشگیرانه‌ای را در مواجه با حوادث اتخاذ و آسیب پذیری را در مواقع بحرانی کاهش دهیم .

استاندار گیلان در بخش از سخنانش با اشاره به عدم استحکام برخی از بناهای تازه ساخت اظهار داشت: چنانچه به خسارات ناشی از زلزله در سنوات مختلف بنگریم متوجه آن خواهیم شد که برخی از ساختمان‌های با عمر 5 تا 10 سال بیش از ساختمان‌های با قدمت 35 تا 40 سال آسیب دیده‌اند.

وی مشکل اساسی در این بخش را عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری برخی افراد در صنعت ساختمان عنوان کرد و افزود: باید احساس مسئولیت و وجدان کاری را در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی تقویت کنیم.

استاندار گیلان نظام مهندسی ساختمان را بازوی مردمی در صنعت ساختمان‌سازی دانست و بر لزوم فرهنگ‌سازی صحیح در امر ساخت و ساز تأکید کرد و افزود: باید نظام مهندسی ساختمان را تقویت نموده و انتظارات از آن را مشخص کنیم .

سالاری بر لزوم برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف تأکید کرد و افزود: متأسفانه اکنون خلاف ساختمانی جزو فرآیند ساخت و سازها قرار گرفته که باید با قاطعیت با این تخلفات برخورد کرد و در تصمیمات خود استحکام لازم را داشته باشیم.

استاندار گیلان بر ضرورت تهیه نقشه و گردآوری اطلاعات مکان محور تأکید کرد و افزود: باید با تهیه نقشه واحد، تمامی اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌ها را به آن انتقال داده تا جوابگوی نیاز آنان باشد.

سالاری به اهمیت پهنه‌بندی زمین در استان اشاره کرد و با بیان اینکه تحقق این مهم در پیشگیری از مخاطرات زلزله بسیار کمک کننده خواهد بود افزود: داشتن اطلاعات از وضعیت رانشی زمین و زلزله خیز بودن مناطق  در ساخت و ساز و سرمایه گذاری ها کمک کننده خواهد بود.

استاندار گیلان بر لزوم جهت‌دار بودن فعالیت‌های پژوهشی استان تأکید کرد و افزود: کارهای پژوهشی در بخش‌های مختلف باید کاربردی، راهگشا و با عناوین مرتبط به توسعه استان بوده به گونه‌ای که دستگاه های زیرساختی بتوانند از آن بهره گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی