English

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت

اهدای خون ۳۱ هزار قمی

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به فرآورده‌های خونی توزیع شده گفت:‌ 41 هزار فرآورده خونی به بیمارستان‌ها توزیع و حدود 10 هزار واحد به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است.

اهدای خون 31 هزار قمی

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به عملکرد حوزه انتقال خون در 9 ماهه نخست امسال اظهار کرد: تعداد مراجعان حدود 40 هزار نفر بودند که از این تعداد 31 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و از این تعداد هزار و 400 نفر از بانوان بودند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 18 هزار نفر از اهدا کنندگان مستمر بودند که بیش از دو بار اهدای خون داشتند.

مرتضی نوریان با اشاره به فرآورده‌های خونی توزیع شده گفت:‌ 41 هزار فرآورده خونی به بیمارستان‌ها توزیع و حدود 10 هزار واحد به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است.

وی عنوان کرد: پلاکت فریزیس از فناوری‌های جدید انتقال خون است که تولید پلاکت در حجم بالا را شامل می‌شود که طی این مدت حدود 154 واحد پلاکت تولید شده است.

نوریان با اشاره به میزان رشد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون گفت: حدود 9 درصد تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون رشد داشته ولی اهدای خون تغییری نداشته است زیرا در زمینه اصل کیفیت خون‌های تولیدی دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با انجام آزمایشات مختلف افزایش کیفیت خون محقق شده و امنیت و سلامت خون‌های تولیدی و فرآورده‌ها تأمین شده که به نفع مصرف‌کننده و بیمار است.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: اهدای پلاکت فریزیس نسبت به سال گذشته بهتر شده است. مردم باید آگاهی خود را نسبت به پلاکت فریزیس افزایش دهند به این معنا که تنها پلاکت از فرد اهداکننده دریافت می‌شود و دیگر اجزای خونی به فرد اهدا کننده بازگشت می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان پلاکت فریزیس نسبت به سال گذشته بهتر شده گفت: تعداد پلاکتی که داخل یک واحد خون از اهدا کننده دریافت می‌شود بسیار بالاتر از پلاکتی است که به صورت خون کامل دریافت می‌شود و اثر درمانی بهتری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه