English

آیت‌الله سعیدی:

طلاب باید در امور مختلف خود به آفت‌ها و آسیب‌های روحانیت توجه داشته باشند

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه طلاب در مسیر علم‌آموزی باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشند، گفت: علم نیز آفت‌های مختلفی دارد که طالبان علم باید مراقب این آفت‌ها باشند.

طلاب باید در امور مختلف خود به آفت‌ها و آسیب‌های روحانیت توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) بسطام که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، دوری از تجملات دنیایی را عامل افزایش تاثیرگذاری روحانیون در میان مردم دانست و اظهار کرد: هر فردی که بتواند به معنویت بیشتری برسد در میان مردم نیز جایگاه مطلوب‌تری خواهد داشت.وی با تاکید بر اینکه طلاب در مسیر علم‌آموزی باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشند، عنوان کرد: علم نیز آفت‌های مختلفی دارد که طالبان علم باید مراقب این آفت‌های باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه طلاب نباید به غیر از خداوند متعال از فرد یا چیز دیگری هراس داشته باشند، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که به دنبال اجرایی کردن رسالت‌های خود است نمی‌تواند آدم ترسویی باشد؛ طلاب در مسیر فراگیری آموزه‌های دینی باید به پیاده‌سازی این آموزه‌ها نیز اهتمام جدی داشته باشند چرا که هدف روحانیون از فراگیری علم فقط علم‌اندوزی نیست بلکه پیاده‌سازی علم در جامعه است.

وی بر لزوم توجه طلاب به درک مطلوب آموزه‌های دینی تاکید کرد و یادآور شد: طلاب برای اینکه بتوانند آموزه‌های دینی را به شیوه مطلوب در جامعه دنبال کنند باید نسبت به آنها به درک و فهم مورد نیاز برسند و در این مسیر هیچ چشم‌داشت مادی نداشته باشند.

سعیدی با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به انجام واجبات دینی و رعایت مستحبات به اندازه نیاز اهتمام داشته باشند، مطرح کرد: ارتباط مستمر طلاب با اساتید و شخصیت‌های حوزوی و استفاده از بیانات آنها می‌توانند سبب ارتقای جایگاه معنوی افراد شود.

وی رسیدن انسان به قله‌ را نیازمند داشتن روح و جان سالم دانست و گفت: طلاب باید در امور مختلف خود به آفت‌ها و آسیب‌ها روحانیت توجه داشته باشند تا بتوانند از توطئه‌های شیطان در امان بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه