English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

کشت هزار هکتار دانه روغنی کلزا در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانه روغنی کلزا برای اولین بار در سطح استان هزار هکتار از اراضی کشت‌شده است.

کشت هزار هکتار دانه روغنی کلزا در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان که با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: حدود 30 کشاورز برگزیده کشوری انتخاب‌شده است، که از این تعداد 3 کشاورز کهگیلویه وبویراحمدی هستند.

گوهرگانی بیان کرد: استان به نسبت یک درصد جمعیت 10 درصد تولیدکنندگان برتر کشور را دارد، که بیش از 25 تولیدکننده برتر کشور در استان هستند.

وی بابیان اینکه 40 درصد شاغلین استان در بخش کشاورزی هستند، تصریح کرد: 20 درصد جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش کشاورزی مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه میزان تولید برخی از محصولات کشاورزی در کشور تا حدی است، که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود، که استان سهم قابل‌توجهی در صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است، گفت: ارزش‌افزوده بخش کشاورزی در سال 95-96 نسبت به تولید ناخالص داخلی 20 درصد افزایش‌یافته است.

گوهرگانی بابیان اینکه گندم و جو با بهترین کیفیت در استان کشت‌شده است، اظهار داشت: دانه روغنی کلزا برای اولین بار در سطح استان هزار هکتار از اراضی کشت‌شده است.

 وی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های محوری دولت تدبیر و امید حمایت ویژه از بخش کشاورزی است، افزود: در چهارساله اخیر میزان محصولات استراتژی در سطح کشور از 650 هزار تن به 850 هزار تن رسید.

وی بابیان اینکه به‌تناسب میزان ذخیره‌سازی محصولات دام، طیور و باغبانی در استان سردخانه ایجادشده است، گفت: سردخانه در سطح استان در چهارساله گذشته 2 برابر افزایش‌یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه