English

مدیرکل میراث فرهنگی مطرح کرد

ساماندهی بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت معطل اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و ۲۴۰ میلیارد ریال برای تملک منازل مسکونی بافت تاریخی بلاد شاپور کهگیلویه نیاز است.

ساماندهی بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت معطل اعتبار

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار این استان برگزار شد، اظهار کرد: از حدود 40 هکتار بافت تاریخی زمین‌های بلاد شاپور تاکنون 20 هکتار به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

باقری افزود: از حدود ۴۰ هکتار بافت تاریخی زمین‌های بلاد شاپور تاکنون ۲۰ هکتار به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است. و 183 خانه در عرصه اصلی بافت تاریخی وجود دارد که از این تعداد 50 خانه تهدید جدی برای بافت نیز محسوب می‌شوند.

وی افزود: تاکنون بخش زیادی از کاروان سرای بافت تاریخی بلاد شاپور احیا و مرمت شده، این در حالی است که سرمایه گذار این طرح شرایط صندوق احیا را نپذیرفته است.

باقری گفت: فرمانداران موظف به تشکیل جلسه نسبت به رفع مشکلات خدمات ستاد سفر در استان هستند.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان در ادامه خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران شد و افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه سه تا 6 بهمن سال جاری اعلام شده است.

علی پوزش فرماندار کهگیلویه نیز توجه به خانه‌های فرسوده و کاروان سرای این بنای تاریخی را نوعی سرمایه گذاری برای ایجاد رونق در استان دانست و افزود: بافت قدیمی دهدشت با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که سال ۱۳۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه