English

اصفهان کم بارش ترین استان کشور در مقایسه با سال ۹۵

بررسی های آماری نشان می دهد که بارندگی های امسال استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 88 درصد کاهش و در مقایسه با سایر استان ها در صدر کم بارشی قرار دارد.

اصفهان کم بارش ترین استان کشور در مقایسه با سال 95

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) اعلام کرد: در مقایسه با سال گذشته، استان های اصفهان با 88 درصد، قم با79 درصد و خراسان جنوبی با 73 درصد بیشترین کاهش بارش را داشته اند.

در پاییز امسال یعنی از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ 24 استان کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل ، اصفهان،‌ البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، ‌خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد با کاهش بارش مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، میزان بارش ها در سه ماهه پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در 7 استان ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان با افزایش بارش روبرو بوده است.

در مقایسه با سال گذشته، استان های هرمزگان با 467 درصد، بوشهر با 252 درصد و کرمانشاه با 118 درصد بیشترین افزایش بارش داشته اند.

در پاییز امسال از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه جاری استان های گیلان با 324 میلیمتر، مازندران با 221 میلیمتر و گلستان با 133 میلیمتر بیشترین بارش ها را در کشور داشته اند.

استان های خراسان جنوبی با یک میلیمتر، سیستان و بلوچستان و یزد با 2 میلیمتر و اصفهان با 3 میلیمتر بارش جزو کم بارش ترین استان های کشور در پائیز سالجاری بودند.

در ابتدای سال آبی جاری 64 درصد ازمساحت استان اصفهان دچار خشکسالی و 22.5 درصد گرفتار خشکسالی شدید و بسیار شدید بود.

ابتدای پاییز امسال همچنین میزان بارندگی در شهرهای این استان از جمله نایین 80 درصد، اصفهان 55 درصد و در سرشاخه های زاینده رود 20 درصد کاهش یافته است؛ براساس آمارهای اعلام شده بطور کلی بارش ها در استان اصفهان در سال آبی جاری نسبت به میزان بلندمدت (40 ساله) 33 درصد کاهش یافته و در وضعیت قرمز قرار دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه