English

شهردار اصفهان:

شورای عالی استان ها به فکر بودجه شهرداری ها باشد

شهردار اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه شوراها و مدیریت شهری در کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت شوراها در کشور و همچنین توجه به جایگاه مدیریت شهری از طریق طرح ها و لوایح تاکید کرد.

شورای عالی استان ها به فکر بودجه شهرداری ها باشد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی در نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به نقش و جایگاه شوراها و مدیریت شهری در کشور گفت: قانون شوراها تا زمان اجرا 11 بار اصلاحیه قانونی داشت و سپس جایگاه شوراها به تدریج تضعیف شده است؛ همچنانکه دیوان عدالت اداری نیز یک ساختار بسیار خوبی بود که در قانون اساسی آمد اما تا زمانی که قانونش نوشته شود چهار سال طول کشید و هر سال از صلاحیت دیوان کاسته شد.

وی بر استفاده از ظرفیت شوراها در کشور و همچنین توجه به جایگاه مدیریت شهری از طریق طرح ها و لوایح تاکید کرد و خواستار ایجاد تغییرات به واسطه طرح های شورای عالی استان ها شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: نقش تراکم در تامین درآمد های شهری کشور ما 50 درصد دیده شده این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این سهم تنها سه درصد و در کشورهای در حال توسعه پنج درصد است.

نوروزی بیان داشت: همچنین  عوارض محلی در کشور ما 20 درصد است اما این رقم در کشورهای در حال توسعه به 35 درصد می رسد.

به گفته نوروزی کمک های بلا عوض در شهرهای ایران تنها شش درصد است اما این رقم در کشورهای در حال توسعه به 17 درصد بالغ می شود.

شهردار اصفهان گفت : شورای عالی استان ها باید لایحه ای در این موارد تهیه کرده و از این موضوع دفاع کند، در غیر این صورت کسی به فکر اصلاح این امور نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه