English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

احیای ۱۴ کاروانسرا و آب انبار در استان اصفهان با کمک بخش خصوصی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به خشکسالی که در سال های اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در همین راستا نگاه مدیریتی استان به توسعه گردشگری در استان باعث شده تا با کمک بخش خصوصی تاکنون 14 کاروانسرا و آب انبار را با کاربری گردشگری احیا شود.

احیای 14 کاروانسرا و آب انبار در استان اصفهان با کمک بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به بقاع متبرکه و موقوفات را پیدا کرده ایم و همواره در راستای توسعه حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر و همچنین ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در استان اصفهان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری پروژه های عمرانی متعددی جهت توسعه امامزادگان عظیم الشان در استان اصفهان با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری (دامت برکات) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی افتتاح شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به خشکسالی های سال های اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در استان اصفهان بسیاری از موقوفات زمین های کشاورزی هستند و به خاطر خشکسالی های که پیش آمده بدون استفاده شده اند اداره کل اوقاف استان نیز با هدف احیای موقوفات و همچنین جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش احیای کاروانسراها و آب انبارها را با کاربری گردشگری در دستور کار قرار داد که تاکنون برای احیای 14 کاروانسرا و آب انبار با بخش خصوصی قرارداد امضا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در استان اصفهان 718 بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر وجود دارد زمینه برای توسعه گردشگری مذهبی در استان محیا است و اداره اوقاف و امور خیریه نیز با تلاش و پیگری های که انجام داده است با کمک خیرین و نیکوکاران توسعه این اماکن مقدس را به صورت جدی دنبال می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه