English

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب کیش خبر داد

سیر صعودی سهام و تولید و صادرات محصولات فولاد کاوه جنوب کیش

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب کیش، گفت: در 9 ماهه سال جاری این شرکت موفق به تولید بیش از 640 هزار تن فولاد شده است که با رشد 50 درصدی تولید شمش در مقایسه با مدت زمان مشابه همراه بوده است.

سیر صعودی سهام و تولید و صادرات محصولات فولاد کاوه جنوب کیش

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالمجید شریفی عنوان کرد: این شرکت در 9 ماهه نخست سال 95 موفق شده 420 هزار تن شمش فولاد تولید کند و با برنامه ریزی مناسب و تلاش نیروی انسانی متخصص شرکت فولاد جنوب کیش در 9 ماهه نخست سال جاری موفق به تولید بیش از 640 هزار تن فولاد شده است که با رشد 50 درصدی تولید شمش در مقایسه با مدت زمان مشابه همراه بوده است.

تولید بیش از 5 هزار تن آهن اسفنجی در روز

این مقام مسوول تاکید کرد: پس از 15 ماه بهره برداری از فاز یک فولاد سازی با ثبت رکوردهای متعدد این شرکت به تولید بیش از 95 هزار تن در یک ماه دست پیدا کرده و این نشان می دهد که تولید فولاد در این واحد تولیدی به ظرفیت اسمی سالیانه یک میلیون و 200 هزار تن نزدیک شده و در کارخانجات احیاء مستقیم برای تولید آهن اسفنجی در 4 دی ماه سال جاری نیز رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی 5 هزار و 484 تن ثبت شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب کیش اظهارداشت: با برنامه ریزی های انجام شده تولید شرکت روند صعودی خواهد داشت به طوری که در آذرماه سال جاری موفق شدیم در کارخانجات احیاء مستقیم و فولادسازی به رکورد ماهیانه  95 هزار و 233 تن در تولید شمش فولاد و 156 هزار و 773 تن در تولید آهن اسفنجی برسیم.

ماهیانه بیش از 80 هزار تن فولاد به کشور های آسیایی صادر می شود

شریفی بیان کرد: در این مدت بیش از 80 درصد محصولات بیلت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش صادر شده و ارزش صادراتی آن 250 میلیون دلار بوده و عموما محصولات فولادی این شرکت به کشورهای تایلند، تایوان، عمان، امارات، فلیپین، پاکستان و چین صادر شده و رایزنی برای بازاریابی بازارهای جدید در کشورهای آفریقایی برای صدور محصولات فولادی این شرکت ادامه دارد و با برنامه ریزی مناسب درصدد هستیم تا پایان سال نیز ماهیانه بیش از 80 هزار تن فولاد به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی با اشاره به طرح توسعه فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بیان کرد: طرح توسعه فاز دوم این کارخانه به بیش از 41 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و انتظار داریم این فاز در نیمه دوم سال 98 به بهره برداری برسد که در این صورت ظرفیت تولید فولاد در این کارخانه به 2 میلیون و 400 هزار تن افزایش خواهد یافت.

جذب نیروهای استانی در فاز دوم

وی، بر توسعه سرمایه های انسانی متخصص در این شرکت تاکید کرد و گفت: با بهره بردن از نیروی انسانی متخصص و جوان، نیروی انسانی موجود با میزان تولید فولاد در این شرکت همخوانی داد و همانگونه که در فاز نخست عمده نیروی انسانی از داخل استان تامین شده، در فاز دوم نیز نفرات از داخل استان جذب خواهند شد و هر یک شغل در حوزه تولید فولاد می تواند بین 7 تا 8 شغل نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

سومین آب شیرین کن برای تامین آب مورد نیاز کارخانجات فولادسازی بهربرداری می شود

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بیان کرد: در بخش تولید آب که یکی از ضروریات اصلی فولادسازی است تاکنون دو واحد آبشیرین کن به بهره برداری رسیده و امسال نیز با بهره برداری از یک واحد دیگر با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در شبانه روز آب مورد نیاز کارخانجات فولادسازی و آهن سازی تامین می شود و با برنامه ریزی های انجام شده در طرح های توسعه ظرفیت تولید آب شیرین در این مجموعه به روزانه 55هزار متر مکعب خواهد رسید.

رشد 50 درصدی سهام فولاد کاوه جنوب کیش

شریفی با اشاره به عرضه 5 درصد سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بازار بورس گفت: سهام این شرکت در 26 مهرماه سال جاری در بازار سرمایه کشور عرضه شد و ارزش آن 176 تومان بود، اما روز 5 آذرماه سال جاری ارزش هر سهم آن در بورس به 266 تومان افزایش یافته است و رشد بیش از 50 درصدی را به همراه داشته است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اذعان داشت: تکمیل زنجیره ارزش فولاد همواره از سیاست های هلدینگ کاوه پارس بوده است که از معدن و تولید کنستانتره در فولاد کاوه شرق شروع می شود و ماموریت تولید گندله، آهن اسفنجی و تولید شمش های فولادی نیز به شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان حلقه مهم و اصلی این زنجیره واگذار شده است و در ادامه با تولید محصولات نوردی در فولاد کاوه اروند این زنجیره تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز فاز دوم این کارخانه از اسپانیا گفت: اجرای طرح های توسعه ای در کشور نیازمند استفاده از منابع مالی ارزان قیمت است و با توجه به بهره های بانکی بالا در کشور هم اکنون استفاده از دو اعتبار اسنادی 128 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات فاز 2 و 25 میلیون یورویی برای توسعه مجتمع آبشیرین کن این مجتمع فولادی توسط بانک توسعه صادرات در دست اقدام است.

تولید فولاد در این کارخانه روند صعودی خود را تا سال آینده حفظ خواهد کرد

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سال آینده افزایش تولید فولاد در این کارخانه همچنان روند صعودی خواهد داشت به طوری که تولید فولاد به نسبت سال جاری بیش از 20 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: تولید فولاد در 11 ماهه سال 2017 میلادی در ایران 4 برابر رشد متوسط جهانی بوده و در 11 ماهه سال 2017 بیش از یک میلیارد و 563 تن فولاد در جهان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه 2016 رشد 5.4 درصدی داشته است.

شریفی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه در 11 ماه سال جاری بیش از یک میلیون و 950 هزار تن فولاد تولید کرده، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید فولاد در ایران 20.6 درصد رشد را نشان می دهد.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان در حوزه صنایع مادر و از شرکت های های تابعه هلدینگ کاوه پارس است که از سال 1386 در زمینی به مساحت 170 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (بندرعباس) برای تولید انواع شمش بیلت و آهن اسفنجی مورد نیاز کشور و همچنین صادرات راه اندازی کرد.

استقرار کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش در نزدیکی آب های آزاد و همجواری با بندربزرگ شهید رجایی ظرفیت مناسبی را برای صادرات در این شرکت بوجود آورده به طوری که با تولید بیش از 640 هزار تن شمش از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری موفق به صادرات 538 هزار تن شمش شده که بیش از 84 درصد تولید امسال را شامل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی