English

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خبر داد :

عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر سنندج آغاز شد

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت : باهدف افزایش تولید شاخه‌های جوان، شکل‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، کنترل حجم تاج درختان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر در حال اجرا است.

عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر  سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سلامت درختان تأثیر بسزایی  دارد عملیات هرس به‌موقع است.

 عبدالسلام سپهر بیان کرد: هرساله از اواخر آذرماه  عملیات هرس درختان شهر با توجه به کاشت متنوع درختان در سالیان گذشته ازجمله افرا، زبان‌گنجشک، نارون، اقاقیا توسط واحد فضای سبز مناطق و نواحی منفصل شهری انجام خواهد شد.

و ی گفت : اجرای عملیات هرس درختان ازنظر رشد تاج و ریشه متناسب با فضای شهری و هم‌جواری با ساختمان و بناها امری لازم و ضروری است.

 سپهر اعلام کرد : ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها، تجهیز کارگران هرس کار و الزام به رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی از مواردی است که گروه عملیات هرس ملزم به اجرای آن است.

وی با اشاره به اهمیت هرس درختان برای مناسب‌سازی سیما و منظر شهری؛ عنوان کرد: انجام این عملیات در زمان مناسب منجر به افزایش تولید شاخه‌های جوان، شکل‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، کنترل حجم تاج درختان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه خواهد شد.

 سپهر ادامه داد: برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان و کاهش و کنترل جمعیت آفات و بیماری‌ها و همچنین افزایش طول عمر درختان از دیگر اهداف  اجرای عملیات هرس درختان است

معاون خدمات شهری شهرداری خاطرنشان کرد: هرس زمستانه درختان و درختچه‌های میدان‌ها، بلوارها و بوستان‌ها علاوه بر موارد یادشده  به‌منظور محدود کردن رشد و کوتاه ساختن ارتفاع درختان مزاحم در مسیر شبکه‌های برق نیز انجام می‌شود.

وی سپهر به شهروندان توصیه نمود:از هرگونه اقدام به قطع شاخ و برگ درختان خودداری نموده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته  عملیات هرس درختان معابر اصلی و فرعی بر اساس اولویت اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه