English

مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

باید به مقاوم سازی بافت فرسوده شهر قم توجه کنیم

مدیرکل مدیریت بحران استان قم:استان در معرض خطر زلزله با نسبت بالا است، باید به مقاوم سازی بافت فرسوده شهر قم توجه کنیم.

باید به مقاوم سازی بافت فرسوده شهر قم توجه کنیم
مدیرکل مدیریت بحران استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار موج در قم با اشاره به ضرورت کاهش تعداد افراد آسیب پذیر در حوادث اظهار کرد: اقداماتی را در این راستا در استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه در کشور با زندگی مردم عجین شده است و باید با این حوادث زندگی کنیم ادامه داد: 18 بلای طبیعی همچون سیل و زلزله را در استان قم تجربه کردیم، سیل و زلزله در کمتر از یک دقیقه می‌تواند کل زندگی یک انسان را از بین ببرد و ما باید برای حفظ جان و اموال انسان‌ها برنامه ریزی کنیم.

محسن اورجی افزود: زلزله رودبار و منجیل، منشا تحولات بزرگی در ساختمان سازی در کشور شد و پس از این زلزله، آیین‌نامه‌های 2800 نوشته شد. در استان قم 6 شتاب نگار زلزله وجود دارد و هر ساله براساس ویرایش آیین‌نامه‌ها، تغییراتی در ساختمان سازی در استان صورت می‌گیرد.

وی مقاوم سازی منازل استان قم را در برابر زلزله ضروری دانست و تصریح کرد: استان در معرض خطر زلزله با نسبت بالا است، باید به مقاوم سازی به بافت فرسوده شهر قم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه سه موسسه در کشور زلزله‌ها را پیگیری می‌کنند ادامه داد: مردم، بخش خصوصی و دولت باید برای ایمن سازی منازل تلاش کنند، مطالعات تفصیلی شهر قم انجام شده است و کسانی که تخلفاتی را در ساخت و ساز انجام می‌دهند، منازلشان در زلزله تخریب می‌شود، همچنین این تخلفات نمای مناسب شهری را از بین می‌برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در پایان خاطرنشان کرد: طبیعت خودش را با ما سازگار نمی‌کند، بالاخره زلزله اتفاق می‌افتد، ما باید با مقاوم سازی سازه ای و غیرسازه ای خودمان را برای مقابله بلایی همچون زلزله آماده کنیم. افرادی که در سرپل ذهاب کار مقاوم سازی منازل را انجام داده بودند، منازلشان در زلزله آسیبی ندید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه