English

در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم مطرح شد:

افزایش حدود ۲۹ درصدی ارزش صادرات استان قم نسبت به سال گذشته

در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم، افزایش حدود 29 درصدی ارزش صادرات استان قم نسبت به سال گذشته مطرح گردید.

افزایش حدود 29 درصدی ارزش صادرات استان قم نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، استاندارقم  در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان؛ طی سخنانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی استان قم، اظهار کرد: حاکمیت استان تمام اهتمام خود را برای برطرف نمودن مشکلات پیش روی واحد های اقتصادی بکار می برد.

وی آماده سازی بسترهای لازم برای ارتقاء صادرات را از ماموریت های مهم دستگاههای اجرایی استان عنوان و اضافه کرد: لازمه اقتصاد پویا و رو به رشد، حمایت مسئولین در چارچوب اختیارات قانونی واگذار شده به آنهاست.

سیدمهدی صادقی افزود: هر استان با ارتقاء صادرات خود به رشد کشور در زمینه اقتصادی کمک می کند و این دیدگاه ملی باید در همه زمینه ها نهادینه شود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات در کشور و استان قم، ادامه داد: مستعد سازی زمینۀ رقابت و توسعه صادرات با گزینه هایی چون اصلاح قوانین ملی، تغییر نگرش مدیران در صدور مجوزهای صادراتی و رفع مقررات موازی و زائد بدست می آید.

صادقی ضمن ابراز خرسندی از رفع مسائل استانی در بخش های تولیدی و نیز عزم تولید کنندگان استان در رونق اقتصادی، عنوان کرد: برخی موانع در صادرات مربوط به محدودیت های قانونی در سطح کشور است که باید با پیگیری در صدد رفع آنها برآییم.

وی همچنین برگزاری دوره های بازاریابی حرفه ای در معرفی و صادرات محصولات به کشورهای هدف را ضروری دانست و بیان کرد: واحد های تولیدی کوچک نیز می توانند با تجمیع تحت عنوان یک شرکت صادر کننده به امر صادرات محصولات خود مبادرت ورزند.

استاندارقم در پایان شکل گیری صحیح اقتصاد کشور را در تبیین قوانین و مصوبات ملی با رویکرد رفاه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار های دولتی و تمرکز زدایی اقتصاد به سمت بخش های غیر دولتی، در کنار ایجاد انتفاع در امر تولید لازمه شکوفایی اقتصاد است که به دنبال آن بهبود معیشت مردم فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است در این جلسه سیجانی سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان آمار صادرات استان قم منتهی به نه ماهه سال جاری، از افزایش 28.7 درصدی در ارزش و 68.4 درصدی در وزن صادرات استان خبر داد.

وی در ادامه با برشمردن اخباری از فعالیت های اقتصادی استان در ماههای آینده، برگزاری نمایشگاه تولیدات قم در شهر نجف عراق و برنامه هفته فرهنگی اقتصادی قم در شهر نبطیه لبنان را مورد توجه قرار داد و گفت:در حال رایزنی با واحد های تجاری متقاضی برای حضور در این برنامه ها هستیم.

سیجانی با اشاره به همت استاندار قم در رفع موانع تولید در استان، عمده مشکلات تولید کنندگان استان را ملی دانست و افزود: بسته حمایتی توسعه صادرات غیر نفتی، ارائه تسهیلات صادراتی با نرخ 13 تا 14 درصد و نیز مشوق های صادراتی برای حضور در نمایشگاههای معتبر بین المللی و ثبت برند و حضور هیئت های تجاری در کشور های هدف از جمله فعالیت های کشوری برای رونق اقتصاد است.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه با اشاره به فضای تعامل و همکاری در دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: با تدابیر منطقی استاندار قم، از مشکلات فعالان اقتصادی با دستگاه های اجرایی کاسته شده است.

همچنین در این جلسه سه واحد تولیدی برتر استان در صادرات، با تقدیر از حاکمیت و مسئولین استان در رفع موانع تولید و صدور مجوز های گمرکی در استان، مشکلات خود در زمینه صادرات و نیز واردات مواد اولیه را بیان نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه