English

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خبر داد:

مصالحه ۷۶ درصدی پرونده های قضائی توسط مشاوران کلانتری ها

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از مصالحه 76 درصدی پرونده های قضائی توسط مشاوران و مددکاران کلانتری های این شهرستان طی 9 ماهه امسال خبر داد.

مصالحه 76 درصدی پرونده های قضائی توسط مشاوران کلانتری ها

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ  علی پورکاوه  اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید در آیاتی مانند " وشاورهم فی الامر " و همچنین آیه مقدس " و امرهم شوری بینهم " به اهمیت مشاوره در جوامع مسلمین اشاره فرموده که این امر بیانگر نیاز مشاوره در تمام زمان ها و مکان ها می باشد پس می توان گفت که مشاوره و نیاز به مشاوره متخصص و کارآزموده از نیازهای اساسی و پایه ای جوامع امروزی است.

وی در ادامه تصریح کرد : در 9 ماهه سال جاری 76 درصد از پرونده های قضائی توسط دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری های این فرماندهی به مصالحه ختم شده است .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این مدت یک هزار و 306 پرونده با موضوعات مشکلات خانوادگی ، روانشناختی ، اجتماعی و حقوقی ، نزاع و درگیری ، مشکلات فردی و انتظامی به این واحدهای ارجاع شده که 76 درصد از آنها منجربه صلح و سازش شده است.

پورکاوه در ادامه خاطرنشان کرد : کاهش تشکیل پرونده های قضائی ، حذف ماموریت های غیر ضروری و توانمند شدن خانواده ها از جمله تاثیرات مهم عملکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می آید ، همچنین در این مدت 159 جلسه مشاوره فعال در سطح مدارس ، مساجد و محلات و تعداد پنج کارگاه آموزشی و نشست برون سازمانی توسط مشاوران کلانتری ها برگزار شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد :در شهرستان کاشان چهار دفتر مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری های درون شهری فعال و آماده ارائه خدمات مشاوره ای می باشند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه