English

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه:

حضور ۱۵۰ سازمان مردم‌نهاد در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: سمن‌ها در زلزله اخیر بسیار خوب حضور پیدا کردند و به‌طوری‌که در همان روزهای اول 150 سازمان مردم‌نهاد در حوزه خدمات‌رسانی در منطقه حضور داشتند و به آسیب دیدگان کمک می‌کردند.

حضور 150 سازمان مردم‌نهاد در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علیرضا گودرزی در چهارمین همایش جهاد محرومیت‌زدایی و مدیریت بحران با اشاره به حضور گسترده سازمان‌های مردم‌نهاد در مناطق زلزله‌زده، افزود: کمک‌رسانی در روزهای اول بسیار سخت بود چراکه 1932 روستا و هشت شهرستان با جمعیت نزدیک به 400 هزار نفر درگیر زلزله بودند. با این اوصاف کار آواربرداری از همان لحظات ابتدایی شروع شد و تا ساعت یازده روز بعد 2900 نفر از زیر آوار درآورده شد و بیش از هفت هزار نفر مجروح و آسیب‌دیده با 46 فروند هلی‌کوپتر به بیمارستان‌های مرکز استان و سایر استان‌ها اعزام شدند .

وی با تشکر از زحمات مردم و مسئولین گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در همان روز اول و سپس حضور گرمشان در منطقه باعث انسجام و ساماندهی خدمات‌رسانی به مردم شد. همچنین رئیس‌جمهور و وزرای محترم دولت بسیار پرتلاش در این موضوع ظاهر شدند و کمک‌های بسیار خوبی به مناطق آسیب‌دیده به تصویب رساندند. همچنین استاندار محترم ،ارتش سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و امنیتی  بسیار پرتلاش ظاهر شدند .

وی تصریح کرد: کشور ما جزو ده کشور اول دنیا ازلحاظ وقوع  بلایای طبیعی و آسیب‌های طبیعی است و همواره خسارت‌های زیادی به ما واردشده است، به‌طوری‌که از 45 مورد بلایای طبیعی که شناخته‌شده است 35 مورد آن در ایران اتفاق افتاده اما در زلزله اخیر که به قدرت هفت و دودهم ریشتر بود باوجوداینکه شدت آن بیشتر از زلزله‌های گذشته مثل زلزله بم بود، خسارت کمتری وارد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی افزود: باوجود همه مصیبت‌ها و گرفتاری‌هایی که برای مردم به وجود آمد شاهد اتحاد و همدلی مردم در امر کمک‌رسانی به همنوعان خود بودیم و همه مردم  از هر قومی و با هر مذهبی  دست در دست هم به آسیب دیدگان کمک می‌کردند و صحنه‌های به‌یادماندنی در این ایام خلق کردند بطوریکه ازدحام جمعیت در مناطق زلزله‌زده سبب شد زیباترین ترافیک دنیا در مناطق زلزله‌زده شکل بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه