English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد:

آینده بدی در انتظار محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی مجوز بسیاری از ساخت‌وسازها، برق، آب، گاز و تلفن غیرمجاز را صادر می‌کنند، که باید گوش متخلفی که اجازه این ساخت‌وسازها را می‌دهد، بگیریم.

آینده بدی در انتظار محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، ظهر امروز سرهنگ محمد داور در مراسم معارفه خود که در منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، با اشاره به وضعیت منابع طبیعی، اظهار کرد: ایران در کمربندی خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، و با فرایند گرم شدن کره زمین مخاطره زیست‌محیطی روزبه‌روز در حال گسترش است، و آثار تخریب محیط‌زیست مشاهده می‌شود.

داور بیان داشت: متأسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد و کشور هر شخص در جزیره خود زندگی می‌کند، که با این تفکرات جزیره‌ای شاهد مخاطراتی در حوزه منابع طبیعی و زندگی بشر هستیم.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مجوز بسیاری از ساخت‌وسازها، برق، آب، گاز و تلفن غیرمجاز را صادر می‌کنند، که باید گوش متخلفی که اجازه این ساخت‌وسازها را می‌دهد، بگیریم.

داور با اشاره به اینکه آثار تخریبی زیست‌محیطی در کشور و استان مشاهده می‌شود، افزود: با میزان کاهش بارندگی و برف در مناطق کشور، آینده بدی در انتظار محیط‌زیست کهگیلویه وبویراحمد است.

وی بابیان اینکه اثرات تخریب محیط‌زیست دلیل بر دخالت نابجای انسان است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی هستند، باهم افزایی درروند تخریب منابع طبیعی با عوامل برخورد جدی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آیا در حفظ منابع طبیعی امانت‌داران خوبی بودیم؟ چه چیزی را به نسل آینده تحویل می‌دهیم؟ وضعیت منابع طبیعی در آینده چه اثری خواهد داشت؟

وی افزود: با کاهش رطوبت هوا این اقلیم در 100 سال آینده دیگر وجود نخواهد داشت، و اگر اقلیم نابود شود، زادوولدی دیگر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید به متولیان تخریب محیط‌زیست فهماند، که «این کشتی که غرق می‌کنید، جامعه را که غرق می‌کند هیچ، خودت هم غرق می‌شوی».

وی با بیان اینکه با مقدورات دولتی امکان اجرای وظایف وجود ندارد، گفت: بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی برای حفظ منابع طبیعی لازم است.

 داور بابیان اینکه نگاه مسئولان باید اصلاحی باشد نه واگذاری، بیان داشت: از ظرفیت تشکلات، سمن‌ها و نهادهای مردمی برای حفظ محیط‌زیست استفاده شود.

وی بابیان اینکه دلسوزی در استان برای محیط‌زیست وجود ندارد، گفت: مسئولان استانی پروژه‌های عمرانی را آسیب‌شناسی کنند، و باید راهکارهای منطقی و اجرایی برای کاهش این آسیب و تخریب‌ها ارائه دهید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه زیرساخت‌ها در روستاهای استان کارشناسی نیست و ایراد دارد، گفت: درگذشته روستاییان مایحتاج زندگی ازجمله مرغ و تخم‌مرغ خود را به شهرنشینان می‌فروختند، اما متأسفانه امروز می‌بینیم که همین روستاییان برای خرید این قلم جنس به شهر می‌آیند.

وی اظهار داشت: وضعیت رطوبت هوا و فرونشست آب بحرانی است، و رشد برخی گونه‌های درختی و درختچه‌ها در استان دیگر امکان‌پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه