English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رشد دانشگاه در همه حوزه ها باید به صورت متوازن شکل بگیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجاه و هشتمین جلسه شورای راهبردی حوزه سلامت، گفت: رشد دانشگاه در همه حوزه ها باید به صورت متوازن شکل بگیرد و این می تواند بستر مناسبی برای رشد و ارتقای دانشگاه و ایجاد یک جهش بزرگ باشد.

رشد دانشگاه در همه حوزه ها باید به صورت متوازن شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان این که طرح کوهورت، روزنه مثبت تحقیقات در گیلان است، اظهار داشت: علیرغم این که نتایج فعالیت های پژوهشی، دیربازده است، اما حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم می تواند آغاز یک حرکت رو به رشد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ده سال گذشته یک رکورد در حوزه پژوهش داشته است، خاطرنشان کرد: طی یکساله اخیر، حرکت رو به جلوی دانشگاه می تواند آغاز یک جهش در دانشگاه باشد.

این مسوول، همراهی اعضای هیات علمی در برنامه های دانشگاه را نوید بخش یک تحول بزرگ عنوان کرد و افزود: این تحول، حاصل تغییر نگرش هاست و امروز اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی علی رغم همه معوقات، با دانشگاه همراه هستند.

یوسف زاده چابک، با بیان این که فعالیت های دانشگاه امروز در حوزه آموزش و پژوهش ملموس است، یاد آور شد: رشد دانشگاه در همه حوزه ها باید بصورت متوازن شکل بگیرد و این می تواند بستر مناسبی برای رشد و ارتقای دانشگاه و ایجاد یک جهش بزرگ باشد.

وی با تاکید بر این که برای تحقق اهداف استراتژیک در حوزه پژوهش، هر عضو هیات علمی باید حداقل 2 طرح تحقیقاتی داشته باشد، تصریح کرد: با اجرای طرح های کاربردی در حوزه سلامت، شاهد توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد: مجموعه فعالیت های راهبردی دانشگاه پس از گذشت 3 سال پرفروزان، خود را نشان بدهد.

در ادامه این جلسه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن ارایه گزارشی از حوزه پژوهش، اظهار کرد: برای اولین بار شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در گیلان موفق به ایجاد 7 مورد کارآفرینی شده اند.

وی از جذب اولین دستیار پژوهش در حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: افزایش طرح های پژوهشی بیش از 300 مورد و توسعه گراندها از دستاوردهای حایز اهمیت حوزه پژوهشی است.

در حال حاضر 8 معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه های  آموزش، درمان، فرهنگی و دانشجویی، پژوهش، توسعه مدیریت و منابع، بهداشت، اجتماعی  و غذا و دارو دارای نقشه راه هستند. همچنین کمیته بهبود کیفیت به زودی در همه معاونت ها تشکیل خواهد شد و این مهم می تواند به استقرار آبشاری برنامه راهبردی در حوزه های مختلف دانشگاه کمک کند.

بررسی سبک زندگی سالم و سواد سلامت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله موضوعات حایز اهمیت در پنجاه و هشتمین جلسه شورای راهبردی حوزه سلامت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه