English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

۸۶ درصد مشترکین خانگی استان اصفهان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: امروز شرایط به نحوی است که به علت عدم بارش مردم باید در مصرف آب دقت کرده و آن را مدیریت کنند و ما نیز به اندازه نیاز مردم آب در استان توزیع می کنیم.

86 درصد مشترکین خانگی استان اصفهان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، هاشم امینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرایط اقلیمی، عدم بارش و تأخیر در بارش موجب شد تا امسال در دومین روز فصل زمستان آب مخزن سد زاینده رود که باید یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب را ذخیره کند امروز این میزان به زیر 150 میلیون مترمکعب آب که عدد بسیار خطرناکی است برسد. این در حالی است که باران مؤثری در حوضه زاینده رود و شهر اصفهان نداشتیم و امسال در مقایسه با سال گذشته، شرایط مناسبی نیست.

وی افزود: سد زاینده رود، مصرف آب 6 میلیون نفر یعنی بیش از 4 میلیون جمعیت شهر اصفهان و 56 شهر و 300 روستا را تأمین و آنها را مشروب می کند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب و راهکارهای لازم در مدیریت مصرف آب گفت: ظرفیت های منابع محلی استان اصفهان هم به لحاظ کمی و کیفی یعنی چاهها افت کرده و ما آبی را که مورد تأیید مرکز بهداشت نباشد نمی توانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مدیریت مصرف آب را از راهکارهای برون رفت از این مشکلات دانست و گفت: ما مدیریت مصرف آب را در 8سال گذشته انجام دادیم که خروجی خوبی هم داشت.

وی با بیان اینکه رسانه ها می توانند نقش مؤثر در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه داشته و مردم را آگاه کنند افزود: ما باید مردم را بیش از پیش آگاه و تغییر رفتار مشترکین را در مصرف بهینه آب شاهد باشیم.

امینی تصریح کرد: با اقداماتی که شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مدیریت تقاضای آب انجام داده و اتفاقاتی که در هشت سال گذشته صورت گرفت باعث شد میزان آب بدون درآمد از 31درصد امروز به حدود 17 درصد کاهش یافته و مورد تأیید وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده و در حقیقت استان اصفهان در زمینه کاهش آب بدون درآمد در کشور رتبه اول را داراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به فعالیتهای انجام شده فرهنگی در راستای مدیریت مصرف بهینه آب گفت: آموزش مصرف بهینه آب در خانه فرهنگ آب برای دانش آموزان مدارس، آموزش ضمن خدمت معلمان در مدیریت مصرف آب در تصفیه خانه باباشیخعلی، برگزاری مسابقات نمایشی و تئاتر در سطح استان، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب از جمله اقداماتی است که با استقبال دست اندرکاران روبرو بوده و جا دارد از همکاری مدیرکل و مسوولان آموزش و پرورش استان نیز قدردانی گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه