English

آیت‌الله نوری همدانی:

امروز باید در برابر دشمنان کینه‌توز استقامت داشته باشیم/عزت و عظمت مسلمانان در گرو جهاد است

آیت‌الله نوری همدانی:اکنون عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد بوده و انقلاب ما انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) است یعنی باید زمینه برای ظهور ایشان فراهم شود.

امروز باید در برابر دشمنان کینه‌توز استقامت داشته باشیم/عزت و عظمت مسلمانان در گرو جهاد است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از پاسداران از رده‌های مختلف سپاه فرماندهی و نیروی زمینی با بیان اینکه عملکرد انبیا برای ما الگو است اظهار کرد: انقلاب ایران دنباله راه پیامبران است. هر اندازه به آداب و احوال قرآن و پیامبران آشناتر باشیم؛ مسیر انقلاب روشن‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند انقلاب ما استمرار حرکت پیامبران خدا است زمانی که حالات و تاریخ پیامبران بررسی می‌شود نخستین اقدام آنها مبارزه با طاغوت بوده که از جمله طاغوت‌ها می‌توان به طاغوت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که در برابر خدا راهی در پیش گرفتند دارای قدرت هستند گفت: پیامبران با این طاغوت‌ها مبارزه کردند ولی شکل مبارزه آنها متفاوت است البته در ابتدا پیام را می‌رسانند و در صورت ناچاری جهاد می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت در فتنه حق و باطل با یکدیگر مخلوط می‌شود بنابراین هوشیاری و بیداری ضرورت دارد تا حق و باطل را تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه حب مال و جاه و مقام فساد ایجاد می‌کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند بیدار باشید، فساد مال‌دوستی نسبت به دو گرگ درنده بیشتر است. سلطه‌گران به اندازه‌ای حب مال و مقام دارند که نصیحت بر آنها اثر نمی‌کند.استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر مردم جهاد نمی‌کردند انقلاب پیروز نمی‌شد برای زنده نگاه داشتن این فرهنگ باید وصیت نامه شهدا مطالعه شود زیرا شهدا پیام دارند بنابراین در روستاها و شهرها کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خداوند جهاد را برای عزت مسلمانان قرار داده است، گفت: آمریکا قصد داشت مسجد الاقصی را از  فلسطینیان بگیرد و به رژیم صهیونیستی دهد در حالی که این رژیم حتی یک وجب خاک ندارد و با کشتار مردم این جایگاه را به دست آورده است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: این جایگاه را آمریکا و انگلیس برای آنها درست کردند؛ اگر مردم در برابر نقشه ترامپ مبنی اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جهاد نمی‌کردند این اقدام صورت می‌گرفت. این حرکت از نظر فرهنگی و ادامه جهاد بسیار خوب است زیرا عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز باید در برابر دشمنان کینه‌توز استقامت داشته باشیم، گفت: اکنون عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد بوده و انقلاب ما انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) است یعنی باید زمینه برای ظهور ایشان فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه