English

همزمان باهفته سوادآموزی؛

دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سنندج راه اندازی شد

همزمان با دومین روز از هفته سوادآموزی، مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج راه اندازی و آغاز به کار کرد.

دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سنندج راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همزمان با دومین روز از هفته سوادآموزی، آئین افتتاح مرکز یادگیری محلی منطقه نایسر ناحیه یک سنندج امروز یک شنبه(3 دی) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، معاون سوادآموزی استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، مسئولین محلی و دست اندرکاران سوادآموزی در نایسر برگزار شد .

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت هفته سوادآموزی، هدف از راه اندازی مراکز یادگیری محلی را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی عنوان کرد   .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه در تاریخ دوم اسفند ماه سال 93 هیأت وزیران، ایجاد 500 مرکز یادگیری محلی را در سطح کشور تصویب کرد، گفت: سهم استان کردستان از این تعداد 15 مرکز است که تاکنون هشت مرکز در سطح استان راه اندازی شده است و امیدواریم در آینده شاهد راه اندازی سایر مراکز یادگیری باشیم .

رمضان یوسفی، بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها در آموزش و حرفه آموزی سوادآموزان را خواستار شد و با بیان اینکه تفاهم نامه های مختلفی با دستگاه ها و سازمان‌های سطح استان منعقد شده است، گفت: در اجرای مفاد این تفاهم نامه ها، می توانیم از امکانات دستگاه ها به ویژه در زمینه توانمندسازی آموزش دهندگان استفاده کنیم .

وی در پایان با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در هفتم دی ماه سال 58 مبنی بر تاسیس نهضت سوادآموزی، گفت: برای ریشه کنی بی سوادی تنها آموزش و پرورش متولی نیست بلکه کلیه آحاد جامعه باید مشارکت کرده و از ظرفیت های مختلف استفاده شود .

همچنین سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: مرکز یادگیری محلی نایسر اولین مرکز راه اندازی شده در ناحیه است که تعداد 145 نفر از سوادآموزان در این مرکز علاوه بر آموزش سواد، با مهارت‌های مختلف نیز آشنا می شوند .

در ادامه این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و مسئولین استانی و محلی، مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در نایسر افتتاح و مسئولین از کلاس ها و مهارت آموزی سوادآموزان بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه