English

آموزش دانشجویان علوم پزشکی بصره در منطقه آزاد اروند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آموزش 50 دانشجوی پزشکی بصره گامی در مسیر رسیدن به منطقه آزاد علمی است.

آموزش دانشجویان علوم پزشکی بصره در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علیرضا آموزنده بیان داشت: با عقد قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی بصره داشتیم ،مقررشد از چند روز آینده بحث آموزش 50 دانشجوی پزشکی را آغاز کنیم که این اتفاق گامی در مسیر رسیدن به منطقه آزاد علمی است.

آموزنده با اعلام خبر پایان کار بال شمالی بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان افزود: به‌احتمال فراوان کار این قسمت از بیمارستان تا 2 هفته آینده به پایان می‌رسد و ‌4 اتاق عمل، 8 بخش تخصصی زنان و زایمان و 2 بخش داخلی و‌ اطفال خدمات‌رسانی خود را آغاز می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این موضوع که با افزایش تعداد اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، در پی تبدیل این دانشکده به دانشگاه هستیم، عنوان کرد: تعداد اعضای هیئت‌علمی این دانشکده از 20 نفر به 74 نفر رسیده و رشته‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از یک‌رشته به 14 رشته ارتقا پیداکرده است.

آموزنده با تأکید بر اینکه درخواست تبدیل‌شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه، به وزارت بهداشت ارائه‌شده، عنوان کرد: به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی هستیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته به ازای هر هزار و  200 نفر یک‌تخت در آبادان، خرمشهر و شادگان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ازای هر 600 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ماه گذشته 40 رشته تخصصی به دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شد و بیمارستان اروندکنار بعد از سالیان متمادی آغاز به کار کرد، تصریح کرد: امیدواریم که مرکز فوق تخصصی قلب خرمشهر نیز تا 12 ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا در این زمینه ارجاع بیمار نداشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حوزه تخصصی تقریباً در تمام رشته‌ها پزشک‌ داریم، ادامه داد: 7 رشته فوق تخصصی دیگر را نیز اضافه می‌کنیم و تلاش داریم تا با حمایت وزارت بهداشت تمام رشته‌های فوق تخصص را به منطقه بیاوریم.

وی به آخرین وضعیت بیمارستان شهید موسوی خرمشهر اشاره کرد و افزود: فاز صفر و یک این بیمارستان به اتمام رسید ولی هم‌اکنون کار متوقف‌شده و سیاست‌گذاری در این خصوص نیز تغییر کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه