English

مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد؛

برقراری ارتباط مخابراتی در بیش از هزار و ۵۹۱ روستای استان

مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزار و 591 روستا در سطح استان دارای ارتباطات تلفنی و مخابراتی هستند.

برقراری ارتباط مخابراتی در بیش از هزار و 591 روستای استان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، عبدالحسین افتخاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه 187 هزار و 505 شماره مشترکین تلفن ثابت و GSM در استان وجود دارد، اظهار کرد: حدود 146 هزار و 476 شماره تلفن‌های ثابت و GSM (با احتساب تخلیه) مشغول به کار و فعال هستند، که ضریب نفوذ تلفن ثابت 20.54 درصد است.

افتخاری با اشاره به اینکه 116 هزار و 236 شماره مشترکین تلفن ثابت در استان وجود دارد، و ضریب نفوذ تلفن ثابت 17.07 درصد است، افزود: 30 هزار و 240 شماره دایری و GSM در استان وجود دارد، و همچنین استان از 600 هزار پورت با ظرفیت MSC برخوردار است.

مدیرعامل مخابرات استان اظهار داشت: 118 هزار و 687 شماره مشترکین همراه دائمی در استان دائر است، که 631 هزار و 681 شماره مشترکین همراه اعتباری و 750 هزار و 368 تلفن همراه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد مشترک هستند.

وی ضریب نفوذ همراه را 105 درصد عنوان کرد و افزود: 93 سایت دیتا و 26 هزار و 370 پورت منصوبه دیتا در سطح استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه 15 هزار و 331 مشترک واگذاری ADSL در استان وجود دارد، گفت: هزار و 591 روستا در سطح استان دارای ارتباطات تلفنی و مخابراتی هستند.

افتخاری با اشاره به اینکه 58 دفاتر خدماتی شهری و 45 دفاتر ICT روستایی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: 423 کیلومتر فیبر نوری شهری، 572 فیبر نوری روستایی و 710 کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری در سطح استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه 659 دستگاه تلفن همگانی و 154 سایت تعداد سایت‌های GSM در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: 71 تعداد مراکز مخابرات روستایی و 21 تعداد مراکز شهری در سطح استان ایجادشده است.

افتخاری بابیان اینکه 2G, 3G در شهرهای استان به‌جز در دو شهر وجود دارد، اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد در بررسی بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل 4 بعد از تهران و خوزستان پرمصرف‌ترین استان کشور است.

وی گفت: برای اطلاعات بیشتر از طرح جشنواره زمستانی با تعرفه‌های جدید اینترنت شرکت مخابرات ایران از طریق تماس 2020 و یا به نشانی WWW. TCI.IR مراجعه کنید.

مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: از دهه فجر 95 تا سال جاری حدود 334 میلیارد ریال پروژه مخابرات برای سرعت و پایداری ADSL در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه 100 درصد جاده‌های اصلی استان تحت پوشش همراه اول هستند که به علت سرقت‌ها مشکلاتی در ارتباطات تلفنی ایجاد می‌شود، گفت: مشترکان دارنده سیم‌کارت همراه اول که در مورد شکایت دارند، می‌توانند از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره ۹۹۹۰، موارد شکایت خود را اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه