English

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی خبر داد

رتبه دوم خراسان رضوی در حوزه کسب و کار فعال آنلاین و اینترنتی

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی گفت: این استان با 2272 کسب و کار فعال آنلاین و اینترنتی پس از تهران رتبه دوم را در این حوزه در سطح کشور دارد.

رتبه دوم خراسان رضوی در حوزه کسب و کار فعال آنلاین و اینترنتی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، با حضور مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی، سی و سومین گردهمایی فصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های دولتی استان در مشهد مقدس برگزار شد.

حمیدرضا روحبخش در این گردهمایی گفت: این استان با دو هزار و 272 کسب و کار فعال آنلاین و اینترنتی پس از تهران رتبه دوم را در این حوزه در سطح کشور دارد که بیشتر این اشتغال ایجاد شده برای دانش آموختگان حوزه فناوری اطلاعات در استان بوده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در چارچوب اجرای 'طرح تکاپو' در حوزه فناوری اطلاعات بخش خصوصی 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد ه است که نتیجه آن ایجاد 18 هزار شغل در استان می باشد.

روحبخش تاکید کرد: در کنار تقویت کسب و کار اینترنتی در استان به دنبال افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا صادرات خدمات مهندسی نرم افزار به کشورهای همسایه نیز هستیم.

وی، نقش نظام صنفی یارانه ای را در توسعه فضای کسب و کار اینترنتی بسیار پررنگ توصیف و بیان کرد: اگر به دنبال توسعه دولت الکترونیک و هوشمند هستیم باید زمینه فعالیت بخش خصوصی در این حوزه بیش از پیش فراهم شود لذا خرید محصولات و خدمات بومی در حوزه آی.تی به عنوان اولویت بخش دولتی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی گفت: اخیرا مجوزی از نهاد ریاست جمهوری دریافت شد که با آن می توان کارخانه و مجموعه های تجاری بزرگ را به دلیل مکاتبات زیاد دولتی به شبکه دولت متصل نمود. در حوزه امنیت نیز معتقدیم می توان کسب و کارهایی برای بخش خصوصی فراهم کرد که توزیع بار ترافیک اینترنتی در وبگاههای دولتی از آن جمله است.

روحبخش افزود: برخی دستگاه های دولتی اینترنت وای فای را برای استفاده عمومی راه اندازی کرده اند که بر اساس قانون جایز نیست و طبق نامه دادستانی و ابلاغیه ارسال شده به دستگاهها باید این فعالیت متوقف و یا با مدیریت افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات) در استان هماهنگ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه