English

به همت بنیاد نخبگان استان قم و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

مدیران، مسوولان و استعداد های برتر استان قم از پارک فناوری پردیس بازدید کردند

مدیران، مسوولان و استعداد های برتر استان قم از پارک فناوری پردیس با هدف ایجاد حس خودباوری و آشنایی و تعامل بیشتر با مراکز علمی و فناوری بازدید کردند.

مدیران، مسوولان و استعداد های برتر استان قم از پارک فناوری پردیس بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برنامه های فرهنگی ابلاغی در سال 96 گفت: بازدید های علمی، فرهنگی و تخصصی  یکی از برنامه های فرهنگی می باشد که در استان قم برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی ادامه داد : هدف از بازدید های علمی ارایه مناسب و جذاب دستاوردهای فعالیت های نخبگانی، برای  ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت های کلان و موثر در کشور  به نخبگان و استعداد های برتر است.

محمد محمدرضایی افزود:  بازدید مدیران، مسوولان و استعداد های برتر استان قم از  پارک فناوری پردیس فی نفسه رخداد مهمی است  چون باعث خواهد شد مدیران با ذهنیت مثبت تری به نخبگان و استعداد های برتر توجه کنند. و زمینه بازدید مسوولین فعال در حوزه علمی و دانشجویان کشور باید بیش از پیش فراهم شود.

وی تصریح کرد: دیدن محیط های فناورانه  که افرادی با تاسیس شرکت دانش بنیان محصول تولید کرده اند و امروز روزهای موفقیت خود را می گذرانند  برای جوانان می توانند انگیزه بیشتری ایجاد کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: این امر مبارک زمینه ای برای آشنایی جوانان دانشجو و فارغ التحصیلان با فناوران و فعالین صنعت است تا بتوانند راه و روش ورود به تولید علمی را در ایران بیاموزند.

وی پارک فناوری پردیس را عامل موثر در رشد فناوری کشور دانست و گفت: باید همه کشور در راستای پیشرفت علمی بسیجی شوند و ده‌ها مرتبه بیش از این باید فعالیت کنیم. تا جوانان، دانشجویان و نخبگان ایران راه های نرفته را طی کرده و بیش از پیش رشد کنیم و خواسته رهبر حکیم و فرزانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را هرچه زودتر برآورده سازیم.

در ابتدای این بازدید، امین رضا خالقیان مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس بیان کرد: پارک فناوری پردیس زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند و برای آن ماموریت‌های ملی و بعضا بین المللی دیده شده است و از این جهت با سایر پارک‌های فناوری کشور متفاوت است.

وی علت این رویکرد را این نکته عنوان کرد که دولت نیاز به بستری برای اجرایی شدن برخی طرح‌های جدید دارد که از جمله این نمونه ها فن بازار ملی ایران، مرکز شتابدهی نوآوری و جایزه مصطفی(ص) است.

پارک فناوری پردیس به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری منطقهٔ غرب آسیا، به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، با برخورداری از مراکزمتعدد علمی و پژوهشی و محققان زبده در ۲۰کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع است.

محدودهٔ فعلی این پارک به وسعت ۳۸ هکتار است که فاز اول آن به مساحت ۲۰ هکتار به نام پردیس نوآوری نامگذاری شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌است. فاز دوم این پارک یا پارک فناوری سلامت پردیس در حال حاضر مراحل آغازین احداث خود را سپری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی