English

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

آمارپرونده‌های مربوط به نزاع در دادگستری کردستان بالاست

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان امروز درجلسه استانی ستادصبر گفت: متاسفانه در استان کردستان آمارپرونده‌های مربوط به نزاع از سایر پرونده های مفتوح در استان بالاتر است.

آمارپرونده‌های مربوط به نزاع در دادگستری کردستان بالاست

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،علی‌اکبر گروسی در جلسه ستاد صبر استان کردستان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: منازعات یک سم خطرناک است و یک دعوای ساده گاهی منجر به یک حادثه عظیم می‌شود و مشکلات زیادی را برای خانواده‌های دو طرف دعوا ایجاد می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان افزود: امروز هم به واسطه پاره‌ای از مسائل در سطح جامعه شهری و حتی روستایی آستانه تحمل مردم پایین آمده و منجر به خشونت و درگیری‌هایی می‌شود که گاها مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی شناسایی این مسائل را ضروری خواند و گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بین طرفین صلح ایجاد کنیم تا با این کار مانع از قصاص و ادامه این درگیری‌ها شویم.

به گفته گروسی، نزاع و پرونده‌های مربوط به آن در سطح استان زیاد است که اکنون بخشی از این پرونده‌ها منجر به صدور حکم و بخشی نیز در انتظار حکم است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل متولیان امر فرهنگی و افراد صلح‌دوست یک ستاد به عنوان ستاد ملی صبر تشکیل داده‌اند، که در این راستا فعالیت می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته با حضور مسوولان در مرکز تشکیل شد، افزود: در این جلسه از استان‌های مختلف افرادی را دعوت کرده بودند تا از آنها تجلیل کنند تا با این کار در زمینه صلح و سازش فرهنگ‌سازی شود.

وی اظهار کرد: مقرر شد این ستاد با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش، ارتقای کارآمدی دستگاه قضا در حل و فصل منازعات، کاهش زمینه های نزاع و اختلاف و کاهش تعداد زندانیان و غیره در سطح استان ها نیز تشکیل شود.

به گفته گروسی، همه این اهداف بسیار ارزشمند است و اگر متولیان امر در راستای تحقق این اهداف حرکت کنند بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستادی که امروز در استان تشکیل شده است اهداف متعالی را به عهده دارد که همه اعضا باید در راستای عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اضافه کرد: البته دستگاه قضایی استان تا قبل از تشکیل این ستاد نیز در زمینه ایجاد صلح و سازش اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی درست در زمینه ایجاد اشتغال، تامین معیشت مردم و غیره را از مهم‌ترین نیازهای امروز در جامعه است که اگر در این راستا به درستی عمل شود قطعا در زمینه آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی با کاهش مواجه خواهیم بود.

گروسی ایجاد همفکری در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه صلح و سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه استان کردستان استان فرهنگی است قطعا در پیشبرد اهداف این ستاد تاثیر بسزایی خواهد داشت.
رئیس‌کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و نهادینه کردن اهداف این ستاد در این استان با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در کردستان وجود دارد قطعا به مراتب آسان‌تر از سایر استان‌ها است.

گروسی در ادامه با بیان اینکه نزاع و خشونت در ردیف جرائم اول در اکثر استان های کشور قرار دارد، اضافه کرد: جامعه منتظر این است که فرد مجازات شود، ما معتقدیم خیلی از قتل هایی که اتفاق می افتد ناگهانی  و به صورت انی است.

وی اظهار داشت:  آسیب های اجتماعی بسترساز وقوع جرائم است از این رو تلاش در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی امری ضروری است.

به گفته رئیس‌کل دادگستری کردستان، برخی از آسیب های اجتماعی در جامعه امروز ما ناشی از عملکرد بد دستگاه ها و نهادها است از این رو باید هر کدام از ما روی عملکرد خود تجدید نظر داشته باشیم.

گروسی از امنیت به عنوان اصل مهم در جامعه نام برد و گفت:  امنیت اجتماعی می طلبد که مردم قدرت حاکمیت را ببینند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه