English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه:

ایجاد امنیت پایدار مستلزم مشارکت مردم است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: چهارچوب سیاست‌های امنیتی کشور برمبنای امنیت پایدار بناشده که تحقق این امر مستلزم مشارکت و نقش‌آفرینی مردم است.

ایجاد امنیت پایدار مستلزم مشارکت مردم است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در هفتمین دوره همایش بصیرت ویژه مدیران و فرماندهان انتظامی، با تسلیت زلزله اخیر استان اظهار داشت: نیروهای مسلح و به‌ویژه فرماندهی و پرسنل ناجا توانستند با حضور میدانی در همان لحظات اولیه وقوع زلزله از این آزمون سربلند بیرون بیایند و در تأمین امنیت مناطق زلزله‌زده و همچنین کنترل ترافیک راه‌های منتهی به این مناطق خیلی خوب عمل کنند که جای سپاس ویژه دارد.

الهی تبار با اشاره به گستردگی مسئولیت‌های نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی مسئولیت‌های خطیری دارد و همواره به علت گستردگی این مسئولیت‌ها در معرض آسیب‌ها و مخاطرات جدی است به همین دلیل ما همه‌روزه در مرزها به علت درگیری با قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر یا جریانات ضدانقلاب شاهد جانبازی یا شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی هستیم. بی‌گمان همه این جان‌فشانی‌ها نمایانگر حضور پرقدرت نیروی انتظامی درصحنه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: همه باید قدردان زحمات و تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی که نماد امنیت عمومی هستند؛ باشیم و کمک کنیم تا در انجام مأموریت‌های خطیری که دارند موفق عمل کنند.

الهی تبار افزود: مجموعه نیروی انتظامی و وزارت کشور درهم‌تنیده هستند و باید به‌اتفاق در بسط این امنیت و پایداری بیشتر آن تلاش کنیم. در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها نیز باید نقش خویش را ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: باهمت وزیر کشور شورای اجتماعی درزمینهٔ سنجش سرمایه اجتماعی و شاخص‌های اجتماعی فعال شد که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع به ورود کردند و سبب شد یک تقسیم‌کار ملی شکل بگیرد تا بتوانیم این مسائل و آسیب‌های اجتماعی موجود را کنترل و سپس کاهش دهیم.

وی افزود: بادانش و بینشی که در مجموعه نیروی انتظامی وجود دارد انتظار داریم همه‌ی این ظرفیت‌ها برای مستحکم کردن امنیت کشور و کاهش آسیب‌ها به‌کارگیری شود.

این مدیر ارشد استان خاطرنشان ساخت: متأسفانه معضلات و آسیب‌های اجتماعی ازجمله، حاشیه‌نشینی، طلاق، خودکشی، حجم تصادفات جاده‌ای و تبعات ناشی از آن دست‌به‌دست هم داده تا شاهد شرایط خوبی در این زمینه نباشیم.

وی با تأکید بر این نکته که همه باید نیروی انتظامی را در امر کاهش جرائم کمک کنند در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود نیروی انتظامی با رصد جرائم در کل استان، به تفکیک شهرستان و متناسب با نوع جرم، برنامه‌ریزی کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: چهارچوب سیاست‌های امنیتی کشور برمبنای امنیت پایدار بناشده است که تحقق این امر مستلزم مشارکت مردم است. یعنی امنیتی پایدار است که مردم در آن نقش‌آفرینی کنند. در دوران 8 سال دفاع مقدس اگر مردم مشارکت نمی‌کردند ممکن بود جغرافیای کشور به شکل دیگری دستخوش تغییر شود.

وی افزود: هدف بسیاری از توطئه‌ها -مانند تقویت تفکرات تکفیری- که علیه نظام شکل گرفت برخورد با تفکر شیعی و به‌ویژه جمهوری اسلامی بود. این جریان تکفیری مجموعاً 143 حمله تروریستی را در 30 کشور خارجی انجام دادند که بیش از 2000 کشته برجای گذاشت که خون‌بارترین آن‌ها حمله تروریستی پاریس بود.

الهی تبار افزود: تکفیری‌ها جز در یک مورد - حادثه 17 خرداد - به خاطر حضور بسیار بااقتدار ناجا و سایر نهادهای امنیتی نتوانستند به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کنند و کاملاً ناکام ماندند.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت‌های چشمگیر در مقابله با جریان تکفیری دلایلی همچون معرفت، دانش و دید گسترده‌ی نیروهای انتظامی و امنیتی کشور داشته است. و نکته مهم دیگر اینکه تفکرات تکفیری هیچ جایگاهی در میان مردم نداشتند چراکه مردم همسو و همگام با همه ارکان نظام هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه