English

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان:

۱۷ هزار لرستانی تحت‌پوشش برنامه سوادآموزی قرار گرفتند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، از وجود 86 هزار و 394 بی‌سواد مطلق در استان خبر داد.

17 هزار لرستانی تحت‌پوشش برنامه سوادآموزی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، از وجود 86هزار و 394 بی‌سواد مطلق در استان خبر داد و گفت: حجم ابلاغی استان برای برنامه‌های سوادآموزی در سال جاری 17هزار و 500نفر بود که از این تعداد 9هزار نفر در دوره سوادآموزی، 7 هزار نفر در دوره انتقال و یک هزار و 500نفر در دوره تحکیم سوادآموزی قرار دارند.

هاشم دالوند عملکرد استان را فراتر از آمار ابلاغی اعلام کرد و افزود:  تاکنون 17هزار و 700 نفر را در سطح استان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار داده‌ایم.

وی در ادامه  از وجود 86هزار و 394 بی‌سواد مطلق در استان خبرداد و تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که در حال حاضر نمی‌توان گفت به‌طور کامل پرونده بی‌سوادی بسته شده است.

دالوند، ادامه داد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند جلوی مفسده را بگیرند، همان‌گونه که خبرنگاران سبب صلح و همبستگی می شوند ، می‌تواند در مقابله با دشمنان نظام با اطلاع‌رسانی دقیق دشمن را از دوست تشخیص دهند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که 92.5 درصد جمعیت استان باسواد هستند و 86هزار و 394 بی‌سواد مطلق هستند، اضافه کرد: از این میزان بی‌سواد، تعداد 31هزار و 696 نفر مرد و 54 هزار و 697 نفر زن هستند.

معاون آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که سیاست‌های آموزش و پرورش را به‌خوبی اجرایی کردیم، درباره مراکز یادگیری محلی، بیان کرد: این مراکز در کشور و استان نوپاست و در استان هم تاکنون 14مرکز یادگیری محلی راه اندازی شده که در آن مهارت های زندگی هم به سوادآموزان آموزش داده می شود .

وی در ادامه به همکاری با کمیساریای عالی پناهدگان خارجی هم اشاره کرد و افزود:  در اردوگاه شهرستان ازنا 20 تبعه خارجی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته است

دالوند  به آموزش 41مددجو در مراکز اصلاح و تربیت هم اشاره و اضافه کرد: یکی‌از سیاست‌های آموزش و پرورش در مراکز یادگیری محلی آموزش مهارت‌ها به مدت 120 دقیقه است.

وی  یکی‌از برنامه‌های نهضت سوادآموزی را واگذاری سوادآموزی به بخش خصوصی برشمرد و ادامه داد: این مؤسسات براساس میزان سرانه از ما حقوق می‌گیرند؛ براساس هر قبولی در دوره سوادآموزی 120هزار تومان؛ دوره انتقال 840هزار تومان و دوره تحکیم 130هزار تومان پاداش تعیین شده است و به‌عنوان تشویقی به هر سوادآموزی که موفق به اخذ مدرک شود 144 هزار تومان  پاداش پرداخت خواهد شد.

دالوند  به طرح نماز کلید بهشت اشاره و عنوان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه 1 خرم آباد برگزار و در آن به 200 مربی توسط اساتید حوزه علمیه قم آموزش‌های لازم داده شد.

دالوند به همکاری خوب اداره سوادآموزی لرستان با برخی ادارات اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی 18 هزار بروشور و پوستر به منظور آموزش در بحث سوادآموزی چاپ و توزیع می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: حدود 5 هزار و 500 آموزش دهنده نهضت در آزمون اینترنتی توانمندسازی آموزش دهندگان شرکت کردند که 2 هزار و 800 نفر آنها توانستند نمره قبولی از آزمون بگیرند که هدف از آن ارتقای توانمندی مربیان بوده و هیچ تعهدی برای استخدام افراد در این راستا وجود ندارد.

دالوند در پایان سخنان خود، گفت: در هفته سوادآموزی 19 برنامه مختلف در سطح استان برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از چهره‌های موفق، غبار روبی قبور شهدا و برخی برنامه‌های دیگر اشاره کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در پایان، و در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه چه اقداماتی در خصوص سوادآموزی به اقلیت‌های دینی و مذهبی و کودکان کار در لرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: محدودیتی برای اقلیت‌های مذهبی وجود ندارد و در صورت درخواست یا شناسایی، خدمات سوادآموزی ارائه خواهد شد اما، در خصوص کودکان کار، طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مقرر شده تا در یک اقدام مشترک، در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی کودکان کار فعالیت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه