English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد

نصب ۳۷ دستگاه سامانه ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به وجود بیش از 11 هزار کیلومتر راه در این استان اشاره کرد و گفت: اداره کل مذکور مسوولیت نگه‌داری 16 هزار دستگاه پل و 15 دستگاه تونل به طول حدود شش کیلومتر راه به عهده دارد.

نصب 37 دستگاه سامانه ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا نازک‌کار در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیللان، ارزش سرمایه‌ای راه‌های گیلان را 236 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: سالانه باید 708 میلیارد تومان برای نگه‌داری راه‌های استان اختصاص پیدا کند اما اعتبارات اختصاص یافته به مراتب کمتر از این مبلغ است.

وی با بیان اینکه 168 شرکت حمل کالا و 126 شرکت جابه‌جایی مسافر در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دو شرکت حمل بین‌المللی کالا و یک شرکت بین‌المللی جابه‌جایی مسافر در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت 12 هزار و 209 نفر راننده در استان خبر داد و بیان کرد: در مدت هشت ماه سال جاری 6 میلیون و 57 هزار تن کالا و 3 میلیون و 720 هزار مسافر در جاده‌های گیلان حمل و جابه‌جا شده است.

نازک‌کار به نصب 16 دستگاه دوربین در راه‌های شریانی گیلان در سال 95 اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری نصب 37 سامانه ثبت تخلفات رانندگی جدید در جاده‌های استان هدف‌گذاری شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 12 مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های گیلان، اظهار کرد: 11 مجتمع خدمات رفاهی جدید در جاده‌های استان احداث می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بر ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان تأکید کرد و یادآور شد: امسال آموزش ارتقای فرهنگ ترافیکی در 65 مدرسه گیلان هدف‌گذاری شده است.

نازک‌کار، آموزش قوانین عابر پیاده و موتورسیکلت سواران در 50 روستای گیلان را از هدف‌ گذاری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال 96 ذکر کرد و افزود: بیشترین تعداد تلفات جاده‌ای استان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است‌.

وی از اعزام 41 گروه راهداری به 358 کیلومتر گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر گیلان خبر داد و بیان کرد: 16 راهداری ثابت و 9 راهداری سیار استان تجهیز شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 274 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با عمر مفید به طور متوسط 26 سال به گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر استان اعزام شدند، تصریح کرد: در تلاش هستیم با نوسازی ناوگان عمر ماشین‌آلات راهداری استان را به 15 سال کاهش دهیم.

26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان و یکم دی روز راهدار، هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی