English

در پی حذف سهوی بخشی از اذان و اقامه در کتاب احکام؛

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ضمن عذرخواهی، بیانیه صادر کرد/ اشتباه سهوی بوده و کتاب‌ها جمع‌آوری خواهند شد

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در پی حذف «اشهد ان علی ولی الله» از کتاب احکام پسران مقطع متوسطه این استان عذرخواهی و بیانیه‌ای صادر کرد.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ضمن عذرخواهی، بیانیه صادر کرد/ اشتباه سهوی بوده و کتاب‌ها جمع‌آوری خواهند شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، در پی حذف بخشی از اذان و اقامه «اشهد ان علی ولی الله» از کتاب احکام پسران مقطع متوسطه در لرستان، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با صدور بیانیه‌ای، ضمن سهوی خواندن این اشتباه چاپی، از عموم مردم لرستان عذرخواهی کرد و افزود که کتب موصوف «1300 جلد»، از سطح دبیرستان‌های استان جمع‌آوری خواهند شد.

متن بیانیه صادره به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها در خصوص حذف عبارت ((اشهد ان علی ولی الله)) از جزوه احکام چاپ شده توسط معاونت پرورشی و فرهنگی و شائبه‌ای که در این فضاها به وجود آمد، مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی معروض می داریم.

در ابتدا لازم به ذکر است که آموزش و پرورش بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است ،همواره تلاش کرده تا با رویکرد تربیتی و توجه و اهتمام به مبانی ارزشی و دینی به تربیت دانش آموزان خداباور و خودباور اقدام کرده و بارهاو بارها این مطلب را در جلسات رسمی اعلام و به آن اعتقادو باور قلبی دارد .

اما در خصوص اشتباهی سهوی که در چاپ این جزوه روی داده، شکی نیست که هیچ عمدی در آن نبوده و نیست، اما به خاطر حساسیت افکار عمومی نسبت به مبانی دینی و اعتقادی با کمال تواضع از عموم مردم مسلمان و خداجو عذرخواهی کرده و امیدواریم با کمال رافت و بزرگواری  پوزش خدمتگزاران خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پذیرا باشند.

گرچه این اهمال و بی توجهی را هیچ عقل سلیمی تایید نمی کند ،ولی عزیزان هم وطن باید باور داشته باشند که تهیه و چاپ جزوات متعدد در پایه های مختلف کاری بزرگ است که استان به آن اقدام کرده و یک اشتباه سهوی در یک جزوه نمی تواند زحمات و تلاشهای  آنان را زیر سوال ببرد. با این حال این اطمینان را به همکاران و هم وطنان می دهیم که موضوع را به دقت بررسی و با مسببان این قصور  و بی توجهی بر خورد نماییم.

در پایان تاکید می شود اگر نگاهی به کارنامه آموزش و پرورش در حوزه مبانی دینی و تربیتی داشته باشید ،متوجه خواهید شد که اعتقاد به مبانی ارزشی اصل مسلمی بوده که دستگاه تعلیم و تربیت همواره  در آن راستا  گام برداشته و نماد این اعتقاد به آرمان های مذهبی را می توان در برگزاری مسابقات قرآن ،عترت و نماز با شرکت بیش از 170هزار دانش آموز ، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی ، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دهها برنامه قرآنی دیگر مشاهده کرد .

علی ایحال از همگان انتظار می رود تا ضمن توجه به تبعات بهره‌برداری فردی و گروهی از این مسئله، کمک کنند تا متولیان تعلیم و تربیت بتوانند در تربیت نسل آینده ساز این مرز و بوم گام بردارند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه