English

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

آیت‌الله حائری شیرازی، شخصیتی جامع‌الاطراف داشت/ آیت‌الله حائری ذوب در ولایت بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: آیت‌الله حائری شیرازی ذوب در ولایت بود و تا پایان عمر این عشق و علاقه به ولایت فقیه را با خود نگه داشت.

آیت‌الله حائری شیرازی، شخصیتی جامع‌الاطراف داشت/ آیت‌الله حائری ذوب در ولایت بود

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز، از طرف خود و شبکه تبلیغی استان فارس، حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات، درگذشت و ضایعه اسفناک درگذشت فقیه ارزشمند، حضرت آیت‌الله حائری شیرازی را به مقام معظم رهبری(مدظله) و مردم شریف ایران، فارس و بخصوص شیراز تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: رحلت ایشان، فقدان بزرگی برای جامعه علمی، تبلیغی و فقهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه آیت‌الله حائری شخصیتی جامع‌الطراف داشتند اظهار داشت: ایشان مبلغی قوی و ارزشمند بود که با زبان زنده دنیا سخن می‌گفت و می‌توانست پیام های دین و قرآن را به زبان زنده دنیا منتقل کند.

حجت‌الاسلام مهرابی، آیت‌الله حائری را انسانی نظریه‌پرداز دانست که خیلی راحت مسائل را تحلیل و تفسیر می‌کرد.

به گفته وی، ایشان ذوب در ولایت و رهبری بود و از ابتدا تا انتها مسیر او تغییر پیدا نکرد، بلکه اعتلای او تمسک و تبعیت از جایگاه رهبری بود و تا پایان عمر هم این عشق و علاقه به ولایت و رهبری را حفظ کرد و نگه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: از دیگر اوصاف و ویژگی‌های آیت‌الله حائری، گفتمان‌های بصیرت‌افزایی بود که در جمع‌های مختلف، حتی در جمع مسیحیان و کلیمیان، و به طور کلی هرجا که کرسی آزاداندیشی برایش فراهم می‌شد، مباحث دین را با زبان روز و در عین حال متناسب با گروه هدف تشریح می‌کرد.

مهرابی، حضرت آیت‌الله حائری را از هر حیث شخصیتی جامع معرفی کرد که مباحث علوم انسانی را خوب می‌شناخت و خوب مطرح می‌کرد و در عین حال شخصیتی حوزوی بود که می‌توانست مباحث دین را متناسب با مخاطب مطرح کند.

وی از شاخصه‌های خاص آیت‌الله حائری، مخاطب‌شناسی و ارائه ابزار متناسب با مخاطب دانست.

مصاحبه از: فاطمه اسدزاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه