English

بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز-بندرعباس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ طبق گفته مقام معظم رهبری در قبال ترویج نماز باید موضع فعالانه داشته باشیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به فرموده مقام معظم رهبری؛ در قبال ترویج نماز باید موضع فعالانه داشته باشیم گفت: امروز فضای مجازی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج است و مسئولیت ما برای ترویج دین باید بالاتر از نگرانی آسیب‌های فضای مجازی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ طبق گفته مقام معظم رهبری در قبال ترویج نماز باید موضع فعالانه داشته باشیم
به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس،گفت: سرعت بالای فضای مجازی در انتشار اخبار و مطالب، باعث متمایز شدن این فضا از سایر پدیده ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در این فضا کارکنیم باید نقشه و پیام را خوب بیان کنیم، اظهار کرد: باید ابتدا پیام واقعی نماز را بیان کرده و به‌خوبی مطرح کنیم البته مهم است از چه مرجعی صادر شود و شنونده به اعمال خودمان می‌بیند و سپس می‌پذیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه میزان پخش مطالب دینی و غیراخلاقی برابر اما وقتی بررسی شد که میزان تأثیرگذاری آنچه میزان بوده، قابل‌توجه است، اضافه کرد: مطالب دینی تأثیر بسیار بیشتری داشته و به‌طور مثال دعای فرج 20 میلیون بار بازدید اما یک مطلب غیراخلاقی شاید به یک‌میلیون هم نمی‌رسد پس بستر لازم در جامعه است و اقبال مردم به مطالب دینی بیشتر است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه باید پیام را اصولی منتقل کرد، عنوان کرد: شاید جوانان ما امروز حوصله و وقت نداشته و توجه ای به سخنرانی نداشته باشند اما با ابزارهای جدید مانند فتوتیتر و موشن گرافی می‌توان پیام خود را به آن جوان رساند.

وی بابیان اینکه داستان‌های متعددی در خصوص نماز وجود دارد، اضافه کرد: باید واقعیت‌های زندگی و گره‌گشایی نماز بیان شود زیرا در اذهان می‌نشیند و می‌توان از این ظرفیت در فضای مجازی بهره برد و مسئولیت ما برای ترویج دین بالاتر از نگرانی آسیب‌های فضای مجازی است.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی ابزار ترویج است اما نباید ذات ترویج یادمان رود و به خود فراموشی دچار شویم، گفت: فضای مجازی امروز تک‌بعدی نیست بلکه تمامی ابعاد انسان را مشاهده می‌کند و این ابزار بی‌نظیر امروز در اختیار ما وجود دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه