English

نرخ تورم پایین کرمانشاه حتی از متوسط کشوری؛

برخورد قاطع و شدید مانع از گران‌فروشی فروشنده می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تأکید کرد: کنترل و بازرسی‌ها بر روند قیمت‌ها در استان باید افزایش پیدا کند و تدابیر لازم برای برخورد با هرگونه گران‌فروشی باید اندیشیده شود.

برخورد قاطع و شدید مانع از گران‌فروشی فروشنده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی امروز در سومین کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: کنترل و تلاش برای کاهش نرخ تورم یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است و در استان کرمانشاه با توجه به اقدامات خوب انجام‌شده نرخ تورم حتی از متوسط کشوری هم پائین تر بود لذا این اقدامات باید با کنترل و بازرسی‌ها بر قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

وی در این جلسه بر اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش هرگونه قیمت و گران‌فروشی در استان تأکید کرد و بیان داشت: بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن با همکاری بازرسی و نظارت اتاق اصناف باید کنترل‌های لازم را انجام دهند و متخلفین در خصوص گران‌فروشی را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کنند تا اقدامات لازم برای برخورد جدی با افزایش هرگونه قیمت صورت گیرد.

رئیس کارگروه تنظیم بازار استان تصریح کرد: چنانچه با افراد متخلفی با جدیت برخورد شود دیگر هیچ فرد فروشنده‌ای به خود اجازه افزایش قیمت بدون رویه قانونی را نمی‌دهد و در این زمینه همه ملزم به رعایت دقیق قیمت‌ها خواهند شد.

وی با اشاره به مشارکت عظیم و گسترده مردم ایران و استان کرمانشاه در بحث یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان خاطرنشان ساخت: چنین مردمی در دنیا بی‌نظیر هستند لذا همگی وظیفه‌داریم نهایت تلاش خود را برای زندگی بهتر چنین مردمی بکار گیریم و مدیران با برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم مانع از افزایش هرگونه قیمت گردند.

رحیمی بر ایجاد چندین مراکز فروش میوه به‌صورت مستقیم در نقاط مختلف شهر کرمانشاه تأکید کرد و با اشاره به آمادگی شهرداری کرمانشاه برای ایجاد چنین مراکزی در بیش از 30 نقطه شهر خاطرنشان ساخت: باید با ایجاد چنین سیستمی نسبت به عرضه مستقیم میوه و توزیع آن برای مردم باهدف هرگونه از افزایش قیمت اقدام کرد لذا برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه باید راه‌اندازی چندین مرکز خرید میوه به‌صورت مستقیم در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همچنین بر اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت در شب یلدا تأکید کرد و گفت: نظارت بر قیمت‌ها در شب یلدا باید با جدیت اعمال شود لذا  ضروری است که حلقه نظارت از سوی عوامل اجرایی با تلاش هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

وی همچنین بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مواد غذایی برای ایام پایانی سال و فصل پائیز تأثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد، گفت: برای ایام پایانی امسال برگزاری نمایشگاه را به روال سال‌های قبل نخواهیم داشت زیرا این موضوع جز اینکه موجب به هم خوردن بازار مغازه‌داران شود چیزی عاید استان درزمینهٔ کمک به کاهش قیمت‌ها نخواهد کرد.

وی بیان داشت: چنانچه مصوبه‌ای از مرکز برای استان مبنی بر برگزاری چنین نمایشگاهی ارسال نشود و استان ملزم به برگزاری آن نگردد ما در استان اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مواد غذایی برای ایام پایانی سال نخواهیم کرد.

رحیمی در پایان با اشاره به اقدامات خوب و مناسب انجام‌شده برای توزیع میوه در ایام پایانی سال گذشته گفت: از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهیم که همان روش سال گذشته را در استان با جدیت هر چه بیشتر انجام دهند تا در ایام پایانی امسال هم مردم دغدغه‌ای برای خرید میوه نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه