English

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور در مناطق زلزله‌زده؛

فوراً برای ساخت جایگاه‌های اضطراری نگه‌داری دام و تأمین علوفه اقدام شود

محمدرضا جهان سوز از معاینه ۲۶ هزار دام در روستاهای زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ اکیپ جهادی دامپزشکی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده‌اند.

فوراً برای ساخت جایگاه‌های اضطراری نگه‌داری دام و تأمین علوفه اقدام شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور، طی بازدید از روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه با هشدار درباره آینده دام‌پروری در روستاهای ازگله و سرپل ذهاب ، ابراز داشت: از بین رفتن جایگاه‌های نگه‌داری دام‌ها و زیر آوار ماندن خوراک زمستانه آن‌ها، با توجه به کاهش شدید دما و شروع بارش‌های سنگین برف علی‌الخصوص در مناطق مرتفع عشایری، زنگ خطر را برای تلفات گسترده دام‌ها به صدا درآورده است.

وی دام‌پروری را محور معیشتی در مناطق روستایی و عشایری کرمانشاه عنوان کرد و اعلام داشت: لازم است برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و مرگ‌ومیر دام‌ها در اثر فقر غذایی و سرما، تاوَن برای ساخت جایگاه‌های اضطراری نگه‌داری دام و تأمین علوفه اقدام شود.

جهان سوز خاطرنشان ساخت: تاکنون ۵۰ دامپزشک بسیجی از استان‌های آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران و تهران، با حضور در۵۰ روستا و ۲ گله عشایری، حدود ۲۶هزار دام را مورد معاینه قرار داده و۲هزار دام سبک و سنگین را مداوا کرده‌اند و از هفته آینده نیز، تیم‌های جدیدی از دامپزشکان و کارشناسان رشته دام‌پروری سایر استان‌ها ازجمله لرستان و گلستان، به منطقه اعزام خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی