English

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

سیره امام رضا(ع) پایگاه بزرگ اندیشه، فرهنگ و تعالی معرفتی است

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی و سیره امام رضا(ع) پایگاه بزرگ اندیشه، فرهنگ و تعالی معرفتی است.

سیره امام رضا(ع) پایگاه بزرگ اندیشه، فرهنگ و تعالی معرفتی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان و فعالان حوزه گفتگو با ادیان در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: آنچه امروز از معارف اسلامی، مکتب اهل‌بیت(ع)، دل‌بستگی و وابستگی در عرصه‌های مختلف به ائمه اطهار(ع) وجود دارد به‌ واسطه سفر تاریخی امام رضا(ع) به خراسان بوده است.

وی بیان کرد: حرم امام رضا(ع) و سیره آن امام بزرگوار پایگاه بزرگ اندیشه، فرهنگ و تعالی معرفتی بوده و زیرساخت‌هایی که تولیت فقید آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگ ایجاد کردند این موضوع را گسترش داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد ادامه داد:بند چهارم حکم ابلاغی رهبری به تولیت آستان قدس رضوی بخش‌های فرهنگی آستان قدس رضوی را تحکیم و توسعه بخشید.

وی افزود: تولیت آستان قدس رضوی روی موضوع احیای مرجعیت علمی امام رضا (ع) تأکید داشتند و در این حوزه نیز تعاملات با مذاهب و ادیان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اولین اجلاس اعتاب مقدسه در ماه‌های ابتدایی فعالیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سطح بسیار بالایی برگزار شد و در حال حاضر نیز دبیرخانه این اجلاس در مدیریت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دایر است.

وی عنوان کرد: همایش مذاهب اسلامی نیز سال گذشته همزمان با کنفرانس وحدت با حضور آیت‌الله اراکی، دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد تصریح کرد: آستان قدس رضوی در راستای توجه به حوزه تعاملات ادیان، مذاهب و عرصه بین‌الملل مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و معاونت علمی آستان قدس رضوی را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: کنگره جهانی امام رضا(ع) که از دهه 60 راه‌اندازی شده بود، با تصمیم کمیسیون فرهنگی آستان قدس رضوی و تصویب تولیت آستان قدس رضوی احیاء خواهد شد و در گستره جامع‌تر و وسیع‌تر از گذشته فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برای موضوع گفتگو با ادیان پیش‌نویسی تهیه ‌شده است، بیان کرد: سعی داریم وظیفه تبیین اندیشه حضرت رضا(ع) و تعامل با ادیان مختلف جهان را
با توجه به ظرفیت‌های آستان قدس رضوی عهده‌دار باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه