English

پرداخت ۳۷ میلیارد تومانی بیمه ها برای خسارت به مناطق زلزله‌زده؛

۱۲ میلیارد تومان خسارت مسکن مهرهای معیوب زلزله هنوز پرداخت‌نشده است

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه رقم خسارتی که باید از طریق بیمه‌ها به زلزله‌زدگان استان پرداخت شود را حدود 60 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشودگی مالیات در مناطق زلزله‌زده نیز بسته به موقعیت متفاوت است.

12 میلیارد تومان خسارت مسکن مهرهای معیوب زلزله هنوز پرداخت‌نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه،علی محمدی در نشست خبری در خصوص خسارات واردشده به مسکن‌های مهر نیز یکی از بیمه‌ها اعلام کرد که این خسارت به مبلغ 12 میلیارد تومان از طریق بانک مسکن  پرداخت‌شده، اما به عقیده ما این مبلغ هنوز پرداخت‌نشده است.

وی بابیان این مطلب که پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان از طریق بیمه‌ها هرروز انجام می‌شود و ادامه دارد، خاطرنشان ساخت: مؤدیان خسارت‌دیده اگر از هیچ نهاد دیگری جبران خسارت دریافت نکرده باشند، معادل خسارت وارده، از درآمد مشمول مالیات به آن‌ها بخشودگی تعلق می‌گیرد که میزان آن بسته به خسارت متفاوت است.

محمدی با اشاره به اینکه رقم دقیق بخشودگی مالیاتی برای مؤدیان مناطق زلزله‌زده مشخص نیست، تأکید کرد: البته ما پیشنهاد دادیم از درآمد حاصل از مالیات که در لایحه بودجه سال 97 پیشنهادشده حدود 100 میلیارد تومان کاهش دهند تا معافیت‌های مالیاتی این منطقه پوشش داده شود.

وی گفت: مؤدیان فقط تا شش ماه پس از روز زلزله زمان‌دارند تا درخواست خود را به اداره امور مالیاتی شهرستان ارائه کنند و اگر در این مدت مراجعه نکنند مشمول بخشودگی نخواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت مرزهای استان در ایام زلزله نیز تأکید کرد: از روز دوم زلزله کلیه مرزهای استان ازجمله مرز سومار فعال بود و روند عادی صادرات و واردات ادامه داشت.

محمدی از همکاری سازمان اموال تملیکی برای تأمین اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان نیز یادکرد که پتو، لباس و .. را از داخل انبارهای خود در سراسر کشور برای مناطق زلزله‌زده ارسال کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه