English

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول؛

بیش از ۲۰۰ پرونده زمین خواری در دزفول وجود دارد که در دست بررسی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: در خصوص مبارزه با زمین خواری این شهرستان و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو بیش از 200 پرونده در دادگاه در دست بررسی است.

بیش از 200 پرونده زمین خواری در دزفول وجود دارد که در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، بهمن شلال شاه آبادی با اشاره به همکاری مردم و اهالی روستاها برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها را ضروری دانست و اظهار داشت: براساس طرح صیانت از منابع طبیعی دزفول که در سال 95 پذیرفته شد، پوشش گیاهی، جمعیت انسانی منطقه، سوخت،جاده، بهسازی چشمه ها، مبارزه با بیماری ها و مبارزه با آتش سوزی ها و تعداد دام آن بررسی می شود تا در خصوص آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: امسال با یک میلیارد ریال اعتبار 43 هزار هکتار از منابع طبیعی شهرستان دزفول تحت پوشش طرح صیانت قرار می گیرند.

شلال شاه آبادی با بیان فرصت ها و تهدیدهای منابع طبیعی عنوان کرد: با توجه به مجاورت دزفول با استان های ایلام، لرستان و چهارمحال بختیاری، لذا این شهرستان با مشکل تردد دام مازاد روبرو می باشد، چرای غیرمجاز دام به عنوان یکی از تهدیدهای این بخش مطرح است که البته با چرای غیرمجاز دام برخورد می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول خشکسالی را یکی دیگر از تهدیدهای منابع طبیعی دانست و اذعان داشت: به علت خشکسالی و تردد بیش از حد مجاز دام، درختان بلوط منطقه آسیب دیده، ضمن اینکه بیکاری نیز به عنوان یکی دیگر از تهدیدهای منابع طبیعی مطرح است که باعث شده علاوه بر کشت در زمین های کشاورزی به مراتع و اراضی ملی نیز ورود کنند که در خصوص مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو بیش از 200 پرونده در دادگاه در دست بررسی است.

شلال آبادی اظهار داشت: اجرای هر طرح عمرانی باید با اخذ مجوزها همراه باشد تا کم ترین ضرر به طبیعت وارد شود، لذا از دستگاه های اجرایی تقاضا می شود بدون اخذ مجوز زیست محیطی و منابع طبیعی اقدام به اجرای طرح های عمرانی نکنند.

وی گفت: سال گذشته مجموع اعتبار این اداره حدود 3 میلیارد ریال بود که اکنون به 7 میلیارد ریال افزایش یافته و اگر جذب شود می توان کارهای خوبی در زمینه منابع طبیعی انجام داد.

بهمن شلال شاه آبادی اذعان کرد: برای حفاظت و سرکشی از هر هکتار از منابع طبیعی و نگهبانی از آن ها 30 هزار ریال اعتبار نیاز است که اگر بخواهیم از این منطقه وسیع نگهبانی کنیم در مجموع 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی دزفول کمبود نیروی انسانی و امکانات وجود دارد اظهار داشت: امسال 15 مورد آتش سوزی در مراتع دزفول رخ داد که این آتش سوزی ها منجر به تلفات زیادی نشد و با کمک نیروهای محلی مهار شد. برای پیشگیری و اطفای حریق به نیرو و امکانات بیش تری نیاز است.

شلال شاه آبادی به تولید 3 هزار تن چوب اوکالیپتوس در دزفول در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تولید چوب اوکالیپتوس با هدف اشتغالزایی و تامین چوب مورد نیاز انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه