English

استاندار کرمانشاه:

ابلاغ ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بانک‌ها برای زلزله زدگان

استاندار کرمانشاه از تخریب صددرصدی 19 هزار واحد مسکونی و تجاری در جریان زلزله اخیر در غرب استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود 2 هزار و 105 میلیارد تومان کمک بلاعوض به بانک‌ها ابلاغ‌شده که در حال انجام است.

ابلاغ 2 هزار و 105 میلیارد تومان کمک بلاعوض به بانک‌ها برای زلزله زدگان

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در فرمانداری سرپل ذهاب و با حضور مهندس مقیمی استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: حدود 60 هزار واحد مسکونی که در جریان زلزله اخیر دچار خسارت شد، نیازمند تعمیر و بازسازی است.

وی یادآور شد: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناطق زلزله‌زده، نقطه امیدی بین مردم و نقطه عطفی در هماهنگی بیشتر و سرعت کار بود و پس از سفر مقامات مختلف، سازوکار لازم برای ایجاد فرصت از زلزله فراهم‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به روند امداد و نجات و همچنین اسکان زلزله‌زدگان، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، حدود 19 هزار کیلومترمربع از مساحت استان، تحت تأثیر زلزله قرارگرفته است.

وی بیان کرد: زلزله هفت و سه‌دهم ریشتری به یک هزار و 930 روستا در هشت شهرستان استان کرمانشاه خسارت زد و تاکنون نیز یک هزار و 560 روستا ارزیابی خسارت شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: در جلسه با مدیران بانک‌های عامل برای استمهال وام‌ها، چهار هزار و 700 میلیارد تومان وام به مدت 2 سال استمهال شد که این رقم به‌جز شهر کرمانشاه است و دولت به ازای سود این تسهیلات، یک هزار و 50 میلیارد تومان باید به بانک‌ها بپردازد.

بازوند بابیان این‌که به برخی ساکنان مناطق روستایی هنوز کمک بلاعوض مرحله نخست پرداخت‌نشده است، بر لزوم رفع این مشکل و تسهیل در این امر تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اسکان موقت زلزله‌زدگان افزود: قرارداد ساخت هشت هزار دستگاه کانکس با قرارگاه خاتم‌الانبیا به امضا رسید و با تجهیز کارگاه، این مهم ظرف 10 روز آینده عملیاتی می‌شود.

بازوند همچنین با اشاره به تقسیم‌کار صورت گرفته بین ارتش و سپاه برای امدادرسانی به مناطق زلزله در روزهای نخست زلزله هفت و سه‌دهم ریشتری گفت: در مقایسه با سایر زلزله‌هایی که در کشور رخ داد، این امدادرسانی در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی گفت: روستاییانی که در موقع زلزله در شهرهای زلزله‌زده مستأجر بوده‌اند و هم‌اکنون تمایل به بازگشت به روستا دارند، دولت هزینه اسکان موقت و دائم آن‌ها را تقبل می‌کند.

وی بابیان اینکه بخشداران با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های دهیاران، بر روند اسکان موقت روستاییان زلزله‌زده نظارت کنند، گفت: حدود 250 چشمه سرویس بهداشتی و حمام جدید باید در شهر سرپل ذهاب نصب و راه‌اندازی شود و مشکلی برای تخصیص منابع در این زمینه نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه