English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه

هرگز به هیچ سرپل ذهابی نگفته ایم که از شهر خود کوچ کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: برای اسکان مستاجرین در شهر سرپل ذهاب فکر اساسی شده است و هیچ‌کس نگفته که هیچ سرپل ذهابی عزیزی از این شهر کوچ کند.

هرگز به هیچ سرپل ذهابی نگفته ایم که از شهر خود کوچ کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مجتبی نیک کردار اظهار داشت: در خصوص مستاجرین مناطق زلزله‌زده لازم است که توضیحات تکمیلی ارائه شود زیرا تنها بخشی از صحبت‌های ارائه‌شده در این خصوص بازگو شده و همین موضوع باعث سوءتفاهم برای آسیب دیدگان عزیز از زلزله شده است.

وی بیان داشت: نکته مهم این است که در شهرستان سرپل که بیشترین خسارت را از زلزله متحمل شده حدود 9 هزار واحد مسکونی تعمیری و حدود 5 هزار واحد احداثی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین برای واحدهای تعمیری که در اولویت قرارگرفته‌اند کمک‌های بلاعوض و وام تعمیر پرداخت خواهد شد لذا 9 هزار واحد مسکن در شهر سرپل ذهاب عرضه و بازسازی می‌شود که این 9 هزار واحد باعث می‌شود مستأجرانی که در این شهر ساکن بودند مجدداً بتوانند در این واحدها دوباره اسکان پیدا کنند.

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: برای 9 هزار واحد تعمیری پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا خردادماه بازسازی شوند زیرا بعضی از واحدها که تعمیر آن‌ها خیلی سبک است ظرف یکی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید و واحدهایی که تعمیر آن‌ها سنگین‌تر است امکان دارد که کار بازسازی آن‌ها تا خرداد به طول بکشد.

وی بیان داشت: بنابراین 9 هزار واحدی که تعمیری هستند، تعمیر می‌شوند و دوباره به مردم عرضه خواهد شد.

مهندس نیک کردار ادامه داد: ذکر این نکته مهم است مستاجرینی که قبلاً با مالکین قرارداد داشتند واحدهای تعمیری آن‌ها بازسازی خواهد شد و این افراد بدون هیچ دغدغه‌ای بایستی به واحدهای خود بگردند لذا این‌ها بخش مهمی از مستأجران هستند که بدین ترتیب مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری افزود: تنها بخشی از مستأجرانی باقی می‌مانند که در واحدهایی ساکن بودند که تخریب شدند و تعداد این‌گونه مستأجران هم چیزی حدود 1500 مستأجر تخمین زده می‌شود که عدد بسیار کمی است و از این تعداد یک عده خودشان اعلام کردند به‌جای اینکه کانکس بگیرند برای اسکان موقت خود 5 میلیون تومان کمک بلاعوض بگیرند.

وی ادامه داد: بنابراین بخشی از مستاجرینی که واحدهای آن‌ها تعمیر می‌شود بخش عمده‌ای از آن‌ها به واحدها برمی‌گردند و بخش دیگری از مستاجرین علاقه‌مند هستند به‌جای اینکه اسکان موقتی داشته باشند 5 میلیون تومان کمک بلاعوض بگیرند و خودشان مسئله اسکان موقت خود را حل کنند اما باید عنوان شود که علاوه بر این 5 میلیون تومان دولت به این‌گونه مستاجرین که واحدهای آن‌ها تخریبی است 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی می‌دهد که جمعاً 17 میلیون به این‌گونه مستاجرین تعلق می‌گیرد که تعداد آن‌ها 1500 واحد است.

مهندس نیک کردار یادآور شد: عمده مستاجرین حتماً ظرف چند ماه آینده به محل‌های سکونت قبلی خود برمی‌گردند و فقط این عده (1500 واحد) هستند که بخشی از آن‌ها بنا به تمایل خودشان اظهار آمادگی برای دریافت پول نقد کرده‌اند که این‌گونه افراد یا در شهرستان سرپل ذهاب یا در شهرها و روستاهای نزدیک اسکان موقت پیدا خواهند کرد که انشاء.. بعدازاینکه کل واحدهای شهر سرپل تعمیر و بازسازی شد دوباره به شهر خود بازگردند.

وی بابیان اینکه برای اسکان مستاجرین در شهر سرپل ذهاب فکر اساسی شده است، خاطرنشان ساخت: هیچ‌کس نگفته که هیچ‌یک از اهالی عزیز سرپل ذهاب از این شهر کوچ کند لذا متأسفانه عنوان کردن این‌گونه حرف‌ها از سوی کسانی است که قصد زیر سؤال بردن اقدامات دولت رادارند که بخشی از سیاست‌ها را بازگو می‌کنند و بخش دیگری را بازگو نمی‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: استاندار محترم هم در مصاحبه‌ای که داشتند، اعلام کردند که انشاء... علاوه بر این مستأجرانی که خودشان علاقه‌مند به دریافت کمک‌های بلاعوض هستند اگر کسی باقی ماند برای آن‌ها هم‌فکر مناسبی صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه