English

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد در سفر به استان گیلان:

طرح ارجاع به پزشک خانواده با جدیت بیشتری دنبال شود

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد ضمن بازدید از چند خانوار دارای بیمار صعب‌العلاج و نیازمند، با حضور در جلسه شورای اداری این نهاد به بیان برخی ضرورت‌های حوزه درمان پرداخت.

طرح ارجاع به پزشک خانواده با جدیت بیشتری دنبال شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد بابیان اینکه همه ما موظف هستیم تا با توجه به میزان اعتبارات کمیته امداد به مددجویان خدمت ارائه کنیم، گفت: کار خدمت‌رسانی به بیماران و خانوارهای نیازمند بسیار دشوار است ولی باید تلاش شود باحوصله و با استفاده از راه‌کارهای نوین از شدت این دشواری‌ها کاسته شود.

وی به مدیریت هزینه‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان اشاره کرد و افزود: تشویق و ترغیب خانوارها به رجوع به پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین راه‌کارها برای کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان است که این طرح باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با تأکید به اینکه نظارت بر کار و برنامه‌ریزی می‌تواند امدادگران را به مسیر درست خدمت‌رسانی هدایت کند، ادامه داد: اولویت‌بندی مشکلات و ارائه خدمات بر اساس نیازهای ضروری خانوارها موجب می‌شود تا افرادی که نیاز ویژه‌تری به کمک دارند خدمت دریافت کنند.

رحیمی بر ضرورت توجه به موضوع بهداشت و درمان مددجویان در کنار معیشت، مسکن و اشتغال آنان، اظهار کرد: با توجه به تحقق رویکرد سلامت‌محوری، ارائه فعالیت‌های کمیته امداد در سه بخش بیمه پایه، بیمه مکمل و بهداشت هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد در ادامه به نحوه ارائه خدمات بیمه مکمل به مددجویان اشاره کرد و گفت: هزینه‌هایی مثل فرانشیز، مابه تفاوت قیمت‌های داروی بیماران، هزینه‌های جانبی بیماران خاص و هزینه‌های نگهداری در منزل بیمارانی که تحت پوشش بیمه پایه نباشد از طریق خدمات بیمه مکمل به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون پنجاه‌هزار و 414 نفر از مددجویان گیلانی از بیمه خدمات شهری برخوردار هستند، گفت: برای این امر در سال جاری چهار میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه برای فرانشیز 174 هزار و 796 نفر از بیماران تحت حمایت، افزود: هزار و 245 بیمار صعب‌العلاج هم تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند که برای هزینه‌های درمان آن‌ها یک میلیارد و 690 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

محمدی با تأکید بر مشارکت همگانی برای کاهش مشکلات بیماران و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد، گفت: این نهاد به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات محرومان نیست و مشارکت خیران، سازمان‌ها و نهادها می‌تواند در این مسیر راه گشا امور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی