English

شهردار رشت:

اولویت برنامه های شهر رشت مقصد شدن در حوزه گردشگری است

شهردار رشت در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر با اشاره به تهیه بسته های سرمایه گذاری با چشم انداز برنامه های گردشگری تصریح کرد: اولویت برنامه های شهر رشت مقصد شدن در حوزه گردشگری است.

اولویت برنامه های شهر رشت مقصد شدن در حوزه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مسعود نصرتی در این جلسه، که با عنوان بررسی مشکلات و موانع سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی همراه با ارائه راهکارها برگزار شد، ضمن اشاره به موانع سد راه شهرداری های کشور در توسعه بخش گردشگری اظهار داشت: با توجه به سوابقی که در حوزه بین الملل در حوزه گردشگری و جاده ابریشم و شهرهای اسلامی دارم و نیز مشکلات بخش گردشگری داخلی به بیان این موانع و مشکلات می پردازم.

تسهیل قوانین جذب سرمایه گذار در شهرها

شهردار رشت با تاکید بر نیاز به رفع مشکلاتی که دربخش قوانین و مقررات در حوزه گردشگری وجود دارد گفت: معرفی شهرهای ایرانی با تمام ویژگی هایی مختص به آنها در کشور به درستی انجام نشده است.

وی بهره مندی گردشگران داخلی به شیوه سنتی از ظرفیت های گردشگری را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: این نوع از گرشگری منافعی برای تولید ثروت و حرکت اقتصادی چرخه بازار در بر ندارد.

 نصرتی با بیان اینکه شهر رشت در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهر خلاق در زمینه خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است تصریح کرد: باید به این مهم توجه شود که چقدر معرفی شهر رشت در این برند به درستی انجام شده است ما از این امتیازها به شیوه های مختلف در ایران به چه میزان داریم چرا که سرمایه گذاران به این نوع برندها و جایگاه ها علاقه مند هستند.

وی مهیا کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار را مورد تاکید قرار داد و افزود: سالانه حدود ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان وارد می شود و شهر رشت در سال میزان بالایی گردشگر داخلی دارد. دقت شود اگر این جمعیت گردشگر در هر کدام از کشورهایی که به دنبال جذب گردشگر هستند وارد می شد با توجه به منابع آن کشورها ظرفیتهایی سرمایه گذاری بسیاری صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار تولید اشتغال مربوط به صنعت گردشگری است خاطرنشان کرد: ما در شهرهای جاده ابریشم ۴۱ شهر ایرانی و ۷ منطقه آزاد تجاری را در مسیر داریم و در این مجمع ۲۶ شهر از ۲۶ کشور عضو هستند باید بررسی شود که نحوه بهره برداری از این ظرفیتها به چه میزان است.

شهردار رشت با این توضیح که مدیران شهری در حوزه گردشگری علاقمند به همکاری هستند افزود: تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شد ولی هیچ زمان این تفاهم نامه نهایی و وارد شهرداری ها نشد و تعدادی از شهرداری ها سلیقه ای و خارج از شیوه فعالیتهایی را انجام دادند و سازمانهای موازی شکل دادند و کارهایی صورت گرفت.

نصرتی گفت: شهرداری ها به دنبال توسعه در آمد پایدار هستند و علاقمند یه این امر هستند که صنعت گردشگری رونق و جانی دوباره بگیرد ولی شرایط برای این مهم محقق نشده است و علی رغم آنکه شهرها موتور محرک توسعه خوانده می شوند و ۷۰ درصد جامعه ایرانی شهر نشین هستند و سوابق ملموس و ناملموس شهرها توسط میراث فرهنگی شناسایی شده است اما از ظرفیت های موجود شهرها به درستی استفاده نشده است.

شهردار رشت با اشاره به جایگاه رشت در یونسکو به عنوان اولین و تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران پیشنهاد ایجاد و تصویب کارگروه مدیریت شهری برای جذب گردشگر شهری را مطرح کرد و گفت: شهر رشت از میزبانی دبیرخانه این کارگروه استقبال می کند.

وی با بیان اینکه گفته می شود مساله زمین مهم ترین مشکل سرمایه گذاران خارجی است تصریح کرد: در شهر رشت که بیشترین جاذبه گردشگری را دارد عوارض و تراکم را رایگان کرده ایم تا سرمایه گذاری که بخواهد در رشت سرمایه گذاری کند پرداختی در این بخش ها نداشته باشد.

در این جلسه مشکلات و موانع سرمایه گذاری در زمینه صنعت گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری در کلانشهر رشت و شهرستان تالش بررسی شد. ارائه برنامه ها و توانمندی های گردشگری و سرمایه گذاری در کلانشهر تهران از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه